Mila skrev 2012-02-09 19:11:09 följande:
Okej, så hon behövde inte sövas eller alltså? Tycker det låter så hemsk /:
Vad hade din dotter för problem så att dom ville göra testet?
Hon har haft problem sen födseln med kaskadsyande och vaknade varje natt och satte sig upp och skrek, sträckte sig rakt upp som om hon ville räta ut magen. Vi gav henne Nestargel i vällingen/ersättning det funkade ganska bra men hon har ätit dåligt hela tiden.
Hon är tvilling och hennes bror är mjölkproteinallergiker, allt skulle utredas samtidigt och de var mycket sjuka, vi som vuxna var helt utmattade och äldst sonen fick en ADHD-diagnos så dotterns udersökning blev framflyttad många gånger. Efter många om och men kom vi iväg på ett första läkarbesök på barnkliniken som jag hade tiggt till mig av läkaren på VC vid en BVC koll.
När vi träffade barnläkaren så sa hon att man brukar ge medicin först i 1 vecka och om man ser någon förändring så fortsätter man. Efter första dagen med Losec mups så var det första natten på 2 år som hon sov gott hela natten och sen när hon kom tillbaka till dagis så undrade fröknarna på skoj om hon gick på något för hon sprang omkring och fnittrade hela tiden.

Som en helt annan tjej.
När vi gjorde Ph-mätningen så fick man lite saft att dricka så det skulle gå lättare men eftersom vår lilla tjej är så kräsen så tog hon inte så mycket dricka. Så mitt tips är att ta med favoritdrickat.
Slangen som de för ner ligger i glidmedel så det är inget som skadar.