• Kiina

    Sängtält?

    Finns det nån här som vet om man kan få tag på ett sk. sängtält?

    Ikea hade ett som tyvärr har utgått, det passade bl a juniorsängarna "Kritter" och "Hensvik"

    Hittade ett från "Micki" men det passade visst fullstora sängar 90x200. Och sängen som jag vill ha det till är 160 cm lång.

    Tacksam för svar Glad

  • Svar på tråden Sängtält?
  • La Lola

    Om modellerna som fanns på Ikea funkar så kika på Blocket.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kiina
    La Lola skrev 2012-02-09 18:54:20 följande:
    Om modellerna som fanns på Ikea funkar så kika på Blocket.
    Har letat på Blocket som en galning, men jag vet ju inte vad det heter :S
  • Kiina

    Har ringt till Ikea också, men där vet dom inte vad det heter....... Dom har visst bara information om saker dom har i sitt nuvarande sortiment Rynkar på näsan

  • La Lola
    Kiina skrev 2012-02-09 18:59:04 följande:
    Finns ju en del "Kura-sängtält" men dom passar bara sängen "Kura"
    Jag trodde det var ett sånt du letade! Vad har de haft för fler varianter då?
    Jag minns bara den o det där lövet....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kiina

    Nej, Kura är mörkblått och det fäster man i båda kanterna på sängen tror jag.
     
    Enligt Ikea passar bara kura sängtält till kura-sängen. Kura-sängen är bredare än "Kritter" och "Hensvik" juniorsängar.

    Tänke höra om nån visste var man kan hitta ett liknande.

  • La Lola
    Kiina skrev 2012-02-09 19:20:07 följande:
    Nej, Kura är mörkblått och det fäster man i båda kanterna på sängen tror jag.
     
    Enligt Ikea passar bara kura sängtält till kura-sängen. Kura-sängen är bredare än "Kritter" och "Hensvik" juniorsängar.

    Tänke höra om nån visste var man kan hitta ett liknande.
    Ahaaa!
    Men du, släng in en annons på Blocket med den där bilden o skriv att du vill köpa ett sånt där.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Salsan

    Är du fortfarande på jakt efter ett sängtält? Vi har ett av IKEA:s modell ovan som vi inte behöver. Hör av dig i så fall.

Svar på tråden Sängtält?