• MygganMy

Är det okej att äta löjrom?

Jag har just fått bekräftat graviditet och är v 4+3 och är nu väldigt sugen på löjrom.

Hittar det inte på någon lista- Får/bör jag äta löjrom som gravid? Ja säger ja, sambon säger nej. Vem har rätt?

• Svar på tråden Är det okej att äta löjrom?
  • MygganMy

Vad menar du med förpackad? man köper den i 0,5kg förpackning. Jag kommer inte stå och klämma den själv, sådana skills har jag inte ;)

• LinnsMamma

Är ok och äta. Är du orolig frys in den först o tina upp. Då ska d absolut inte vara några probs.
    Åt massor med löjrom när jag var gravid, allt gick bra:)

• La Lola
    LinnsMamma skrev 2012-02-09 21:14:00 följande:
    Är ok och äta. Är du orolig frys in den först o tina upp. Då ska d absolut inte vara några probs.
    Åt massor med löjrom när jag var gravid, allt gick bra:)
    Varför ska hon frysa den?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sinkadus

Ja, det är okej. Den är ju oftast fryst! Jag har ätit massor nu under min graviditet!

• La Lola

Ja du får äta löjrom.

Från Facebooksgruppen som Livsmedelsverket har:
    "Går det bra att äta löjrom vid graviditet?"

Svaret:
    "Hej! Det går bra att äta löjrom vid graviditet och amning."

• lillabambi
    MygganMy skrev 2012-02-09 20:28:55 följande:
    Vad menar du med förpackad? man köper den i 0,5kg förpackning. Jag kommer inte stå och klämma den själv, sådana skills har jag inte ;)
    ursäkta för segt svar, förpackad typ i glasburk, då vet du att den legat i burken liksom och inte varit framme
  • LinnsMamma

Tänkte på toxoplasma el listeria. Därav rek frysen. Men om löjrom ens kan innehålla dessa har jag ingen aning om....

• La Lola
    LinnsMamma skrev 2012-02-09 22:58:43 följande:
    Tänkte på toxoplasma el listeria. Därav rek frysen. Men om löjrom ens kan innehålla dessa har jag ingen aning om....
    Nej nej, listeria dör inte av frysning.
  • MygganMy

Tusen tack för hjälpen :D, då ska jag ha frossa i helgen *mums*

Svar på tråden Är det okej att äta löjrom?