• obelix

Kan man få illamående av Vitaminer??

Är det någon annan som ibland känner sig illamående av mitt val kvinna ibland?
    Har vid flera tifällen börjat må riktig illa och iblans kräkts utan nån anlednig, håller i sig ett tag och försvinner sen. Är inte gravid!! Har funderat på om det kan vara vitaminerna, för det kommer ca en timme efter jag tagit dem, men inte alltid.. kontigt...

• Svar på tråden Kan man få illamående av Vitaminer??
  • Java

JA!! jag har haft samma symtom...är inte heller gravid så lång ett öga kan se!

Fattar inte varför! men jag har också kräkts.... trodde det berodde på kvälningskänslan då man svalde. Men intressant att fler känner som jag!

Det står iofs att man skall ta dem i samband med måltid, och det brukar jag aldrig göra! Kanske är det därför, men förstår ändå inte riktigt!
    /java

• Mistoffelees

Jodå, man kan må illa om man tar vitaminer, det är därför man skall ta dem i samband med måltid för att undvika detta.

• Ofelia

Det är B-vitaminerna som gör det!!! Om man tar dem fastande kan man bli riktigt illamående. Mycket bättre är att äta ordentligt först och sedan ta tabletten (tex när man borstar tänderna efter frukost).
    Lycka till!

• Anna B

Järnet i vitaminer kan också göra en illamående (måste även gälla icke-gravida). Jag ska ta extra järn vid läggdags, men måste ta dem med mat, annars kommer de upp.

• Legally Blonde

En vaninna till mig madde ila ca. en time efter just 'mitt val kvinna'! Sarskilt om hon at dom utan mat...

• Themis

Jag vet fler som konstaterat att järnet i Mitt Val Kvinna gjort dem illamående.

• obelix

Det stämmet nog att jag brukar ta dem på fastande mage när jag mår så dåligt...
    Tack så mycket för tipset, ska äta tillsammans med dem i fortsättningen, man vill ju äta dem det ska ju vara bra att äta dem när man vill bli gravid

• Java

skönt å höra! nu kan jag och obelix sluta käkas!

men framförallt är det förklaringarna ovan jag uppskattar. tack!
    /java

• Karlin

Jaha, det är alltså vitaminerna som har fått mig att må illa emellanåt! Jag har just funderat på varför jag blir illamående på mornarna ibland och nu när jag tänker på det så kommer det ofta efter att jag ätit frukost (och tagit en vitamintablett i samband med det).

Tack för förklaringarna!

Svar på tråden Kan man få illamående av Vitaminer??