Hur ofta sjukanmäler du dig från jobbet?
Ofta? Sällan? Har du alltid varit sjuk på riktigt?
Ofta? Sällan? Har du alltid varit sjuk på riktigt?
Senast 2007.
Nu pluggar jag visserligen men på mitt gamla jobb jag hade i tio år så var jag sjukskriven max 10 dagar totalt på de åren.
Skukskriver mig vid krafig migrän eller när jag misstänker att något är smittsamt ... gåt ofta till jobbet halvkrasslig ... vill ju inte att mina arbetskamrater skall lida för att jag är sjåpig
Tror det var tre dagar då p g a influensa. Annars är jag frisk eller fixar det med lite alvedon o kaffe...
Tja... Nån gång i månaden i alla fall, jobbar på förskola där bacillerna härjar fritt.
Ingen som sjukanmäler sig ibland för att man inte orkar jobba eller av andra anledningar?
Tycker ni att det är jobbigt att sjukanmäla?
Hittills har det varit 1-2 dagar/halvår. Det tycker jag är rätt mycket....
Då har det varit migrän eller kraftig förkylning så jag inte kunnat jobba. skulle aldrig fejka, jag älskar mitt jobb, och har dessutom inte råd att förlora pengar på karensdagar...
2 dagar på jobbet hittills jag haft i 4 månader.
Först en dag pga. rejäl förkylning. Andra dagen pepprade jag mig full med alvedon och orkade ändå.
Andra gången sjukskrev jag mig en dag, efter att behövt åka in till vårdcentralen. Hade en svullnad. Hade iofs kunnat jobba ändå men såg illa ut.
Jobbar med barn och var sjuk i sep 2011 och är sjuk nu igen.
Jag går inte och jobbar om jag inte orkar det pga sjukdom. Ingen är oumbärlig och jag vill inte smitta kollegor och barn. Blir arg på de där tappra som går och jobbar några timmar efter magsjuka och smittar ner alla andra. Det är själviskt