Vill inte gå tillbaka till jobbet igen, någonsin. Vad gör jag?
Det har tagit mig tid att inse hur dåligt jag faktiskt mår på den här arbetsplatsen men nu har jag fått nog. Jag orkar inte gå dit mer.
Jag har hela tiden fått uppskattning från den högre ledningen och de andra avdelningarna men min chef och närmaste kolleger, förutom en, har varit rent ut sagt vidriga. Jag hittar inget annat ord för det än vuxenmobbing - personangrepp, pikar och klassiska härskartekniker.
Chefen ger oklara direktiv men jag gör ändå ett bra jobb (enligt högre ledning och de övriga avdelningarna) och levererar snabbt men min chef är aldrig nöjd. Hon har givit mig mycket cred i enskilda fall men på det stora taget så nedvärderar hon mitt arbete inför de andra.
Chefen har en assistent som också har chefställning gentemot oss anställda och hon peppar mig hela tiden. Hon vill inte att jag slutar och anser att jag gör ett mycket bra jobb. Vi är just nu i ett känsligt skede på jobbet där mycket vilar på mig. Jag har etablerat samarbeten och utökat verksamheten på ett sätt som ingen annan av mina medarbetare har gjort. Chefen vet också att jag är den enda som har kompetens och kapacitet att slutföra det här. (Jag vill inte gå in på detaljer av anonymitetsskäl.)
Ändå behandlar hon mig så j-vla dåligt, som någon jäkla prao-elev. Jag tror att hon skulle få panik om jag gick nu men jag står inte ut en dag till. Jag kan inte gå till jobbet idag, jag bara grinar. Jag ska skriva ansökningar och kolla med alla gamla kontakter.
Men vad gör man under tiden? Jag tror att vi har en månads uppsägningstid. Kan man sjukskriva sig av det här skälet? Jag funderar på att ringa mitt fack och fråga vad man gör. Jag skulle vilja anmäla dem, så illa är det, men jag tror inte att jag gör det, ser ju inte bra ut sedan.
Är det någon som har varit i min situation? Jag är en stark person och inte konflikträdd men jag har aldrig varit med om något liknande. Jag har alltid fått uppskattning av tidigare chefer och kolleger så jag vet inte hur jag ska hantera situationen.