sweasmamma skrev 2012-02-10 09:27:51 följande:
ja jag har åkt så ett par ggr!! alltså det är ju alltid just det resebolagets hltell så dom håller ju bra standard. 2 ggr fick vi ..ena gången,3 stjärnigt superfint.. andra gången 4 stjärnigt plus .. så man får ju aldrig ruckel samt att det finns ju alltid personal på plats om man vill klaga
Dom fyller ju först sina egna hotell - de som de deläger, det är korrekt. Och oftast är det inom det ordinarie programmet.
Men sedan beror det ju precis på vilka avtal de lyckats förhandla till sig för avtal med övriga hotellägare osv. Ibland är avtalen så att de har rätt att boka av prelininärbokade rum.
- Ibland innebär detta sista minuten ospecifierat... Och då kan det vara så att de bara behöver "bli av med flygresan" och bokar ett annat boende till sina gäster.
Då
kan man hamna i ett enklare boende högt upp på landsbygden, utan pool, med sämre standard i vissa fall med dusch i korridoren (Hur risigt det
kan bli beror på hur de har skrivit i sina villkor om ospecifierat ).
Om det är rent och helt, och i övrigt följer beskrivningen i annons och i Bolagens villkor så kan man klaga men rätten att få kostnadsfritt byta eller få tillbaka mer pengar i efterskott är minimal. Man har ju gått med på att göra avkall på standarden.