• Storstrumpan 2

Vart hittar jag Sista minuten resor??

Ja vart hittar man dem bästa..Har aldrig bokat någon restresa innan..

Är det på Resebolagens sidor man hittar eller finns det andra sidor..Kanske är bäst att man ringer och bolagen får hjälpa mig..

Vart hittar du dina resor??

Vore jätte tacksam om ni ville komma med tips..

• Svar på tråden Vart hittar jag Sista minuten resor??
  • sweasmamma

gå in på ving,fritidsresor apollo osv... där hittar du sista minuten !! där står det också om det ingår hotell eller ospec =) 

• Storstrumpan 2

Har varit där inne och kollat..finns inte så mkt..Tänkte ifall det fanns någon annan bra sida som man kan hitta..??
    vill till värmen typ NU!!  

• mia maria

Prova att kolla via www.destination.se

Eller prova att göra en vanlig sökning på resor hos tex Fritidsresor, Apollo o Ving.
    Det brukar komma upp prissänkta resor även om du går den vägen!

Dock kan det vara svårt att få tag i billiga sista minuten, det beror helt på hur efterfrågan hos resebolagen ser ut! Får de resorna sålda ändå så har de ju ingen anledning att sänka priset på resorna, o kanske är det många som vill till värmen nu med tanke på denna kalla vinter som är just nu!?

Lycka till iaf, o hoppas att du hittar något!

• sweasmamma

ja vem vill inte det .. hmm konstigt dom brukar ha MÅNGA sista minuten !!=)

annars gå in till en resebyrå,de kan hjälpa dig  

• sweasmamma

ja jag har åkt så ett par ggr!! alltså det är ju alltid just det resebolagets hltell så dom håller ju bra standard. 2 ggr fick vi ..ena gången,3 stjärnigt superfint.. andra gången 4 stjärnigt plus .. så man får ju aldrig ruckel samt att det finns ju alltid personal på plats om man vill klaga

• mia maria
    sweasmamma skrev 2012-02-10 09:21:26 följande:
    ja vem vill inte det .. hmm konstigt dom brukar ha MÅNGA sista minuten !!=)

annars gå in till en resebyrå,de kan hjälpa dig  
    Jo, sista minuten finns det ju alltid, men dock inte alltid som det finns till bra pris!
    Beror helt på hur efterfrågan ser ut just precis då man vill resa!
  • sweasmamma

ja men precis.. men en del har ju sista minuten på tavlor så att säga.. jag har alltid bokat på nätet och då går jag bara in på ex ving och bokar direkt där..

• SVejsan
    sweasmamma skrev 2012-02-10 09:27:51 följande:
    ja jag har åkt så ett par ggr!! alltså det är ju alltid just det resebolagets hltell så dom håller ju bra standard. 2 ggr fick vi ..ena gången,3 stjärnigt superfint.. andra gången 4 stjärnigt plus .. så man får ju aldrig ruckel samt att det finns ju alltid personal på plats om man vill klaga
    Dom fyller ju först sina egna hotell - de som de deläger, det är korrekt. Och oftast är det inom det ordinarie programmet.

Men sedan beror det ju precis på vilka avtal de lyckats förhandla till sig för avtal med övriga hotellägare osv. Ibland är avtalen så att de har rätt att boka av prelininärbokade rum.
    - Ibland innebär detta sista minuten ospecifierat... Och då kan det vara så att de bara behöver "bli av med flygresan" och bokar ett annat boende till sina gäster.

Då kan man hamna i ett enklare boende högt upp på landsbygden, utan pool, med sämre standard i vissa fall med dusch i korridoren (Hur risigt det kan bli beror på hur de har skrivit i sina villkor om ospecifierat ).

Om det är rent och helt, och i övrigt följer beskrivningen i annons och i Bolagens villkor så kan man klaga men rätten att få kostnadsfritt byta eller få tillbaka mer pengar i efterskott är minimal. Man har ju gått med på att göra avkall på standarden.
  • SVejsan

Så här kan det stå:

Ospecificerat Cypern / hela ön, hotellrum eller lägenhet

Inkvartering anvisas först vid ankomsten till resmålet och innebär även att man under vistelsen kan flyttas till annan inkvartering.

Städning förekommer endast i ringa omfattning och störande trafik eller andra störande oljud från omgivningar kan förekomma.

Ospecificerat boende kan innebära allt från mycket enkelt boende (pensionatskaraktär) till medelgod klass.

Vi garanterar dusch och toalett på rummet. Måltider på hotellet, pool eller luftkonditionering kan dock ej garanteras.

Ett resesällskap med fler än ett rum kan splittras och inkvarteras på olika hotell.

Om du har några som helst anspråk beträffande komfort och standard rekommenderar vi dig att boka en resa enligt ordinarie program, med specificerat hotell och resmål.

(fr solresor)

Har charter bolaget hotell av enkel standard på resmålet som är utspridd över området men de är bokade så får de hitta motsvarande utanför katalogutbudet: Enligt Konsumentverkets föreskrifter och allmänna råd om paketresor får endast hotell eller lägenheter som finns i arrangörens broschyr eller annan inkvartering av motsvarande standard säljas som ospecificerad inkvartering.

Svar på tråden Vart hittar jag Sista minuten resor??