• Philippa

Förklaring av mins sons autism

Min son Isak är 5,5 år och han är autisktisk, jag tycker det är ganska svårt att förklara hans problematik....
    Men igår sa en psykolog något bra om det, Isak har en hårddisk som han lagrar information i, men han saknar ett minne i denna hårddisk... och därför måste han lära om samma sak om och om igen ända tills det fastnar, och det kan ta lång tid. Vi tycker det ger en bra förklaring till varför han gör saker och är ganskla aggressiv fastän vi säger och visar honom rätt väg om och om igen...

Är det inte en bra förklaring?

• Svar på tråden Förklaring av mins sons autism
  • linjes

Nja vet inte ja,autism är ju så ett så pass stort område och alla är ju olika och lär sig på olika sätt..Men jag är bara mamma så vad vet jag

• Philippa
    linjes skrev 2012-02-10 11:55:23 följande:
    Nja vet inte ja,autism är ju så ett så pass stort område och alla är ju olika och lär sig på olika sätt..Men jag är bara mamma så vad vet jag

Ja, men så här funkar min son, och det blev lättare att ha denna förklaring....
  • Duckan

Jag som har en brorsdotter med autism förstår hur du menar ts, men det kan ju vara så mycket mer därtill så det funkar väl inte som beskrivning på alla barn inom autismspektrumet?

• Philippa
    Duckan skrev 2012-02-10 12:50:47 följande:
    Jag som har en brorsdotter med autism förstår hur du menar ts, men det kan ju vara så mycket mer därtill så det funkar väl inte som beskrivning på alla barn inom autismspektrumet?

Nej, men som jag skrev i rubriken så skrev jag att det beskriver mycket av min sons autism....och min son har fler problem än detta, men det är just hans aggressioner som är svårast att få människor att förstå....
  • linjes
    Philippa skrev 2012-02-10 12:39:52 följande:
    Ja, men så här funkar min son, och det blev lättare att ha denna förklaring....
    Min son har oxå autism och jag skulle nog inte förklara så Men förstår hur du menar
Svar på tråden Förklaring av mins sons autism