• Eriin

Kan man ha den här vid klädkod "Mörk kostym"?

Bjudna på bröllop med klädsel mörk kostym. Vad jag förstått ska det inte vara baraxlat och lite "finare" tyg. Knälängd. Den här går väl lite över knät, men vore det OK?
  • Svar på tråden Kan man ha den här vid klädkod "Mörk kostym"?
  • TEDDEN

Som du själv skriver skall det inte vara baraxlat- vad kommer du att ha över axlarna? 

Min högst personliga uppfattning om kläninngen hör inte hit, men jag tycker att den andas lite för mycket tjej-party. Vad är det för typ av tillställning ni skall gå på?

• Machapuchare

Klänningen ser ut att vara kortare än knälång och dessutom med bara axlar så den stämmer inte så bra med den klädkoden...

• Eriin

Det är ett bröllop vi ska på. Du har kanske rätt i att den är lite mer party än bröllop. Har du tips på ungefär vilka klänningar som skulle passa vid "mörk kostym"? Tycker det är så svårt. Vill inte lägga ut en förmögenhet på klänningen heller då jag i vanliga fall använder korta klänningar.

• TEDDEN

Jag tycker att du gott och väl kan använda en klänning som slutar ovanför knäet- vissa klädkoder är rätt föråldrade och stämmer föga med verkligheten. Det är ok att slira lite  

Satsa på en klassisk klänning- om du väljer att ha en kortare klänning- se till att den är "klädd" upptill dvs antingen urringning eller kort längd- sällan snyggt med både och. Du kan också välja att ha byxor och en topp, snyggt med skyhöga klackar till. 

Zara har ett bra utbud av klassiska klänningar med snygga detaljer tycker jag.

Är det ett vårbröllop? 

• JETS

Min spontana tanke var nog att denna mer var en topp än klänning... Sen vet du väl vad det betyder att bära rött på bröllop?? Jag personligen skulle inte bära den vid klädkod mörk kostym utan hellre valt en lite längre.

Jag köpte en klänning på Axelsson till ett bröllop, en isblå. Tajt över bysten och sedan ganska lös ner till strax under knäna. Den var helt bar vid axlarna men jag valde en kavaj över då det ändå var ett "vinter" bröllop. Den var inte så dyr tror jag betalade 399kr för den

.

• solis ortus

Skulle inte ta på mig en dylik

• Duckan

"Att bära rött på bröllop" betyder ingenting, bara trams JETS.

• La Lola
    JETS skrev 2012-02-10 12:25:42 följande:

Min spontana tanke var nog att denna mer var en topp än klänning... Sen vet du väl vad det betyder att bära rött på bröllop?? Jag personligen skulle inte bära den vid klädkod mörk kostym utan hellre valt en lite längre.

Jag köpte en klänning på Axelsson till ett bröllop, en isblå. Tajt över bysten och sedan ganska lös ner till strax under knäna. Den var helt bar vid axlarna men jag valde en kavaj över då det ändå var ett "vinter" bröllop. Den var inte så dyr tror jag betalade 399kr för den

.

Vad betyder det? Att man älskar rött?
    För det är ju bara trams att det skulle betyda att man legat med brudgummen.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Kan man ha den här vid klädkod "Mörk kostym"?