• CallGirl

Vad tjänar en undersköterska som även är gruppledare

trots googling hittar jag ingen lönestatistik för undersköterskor som har en gruppledande roll. Någon som vet?

• Svar på tråden Vad tjänar en undersköterska som även är gruppledare
  • Anonym

Det beror på vad ansvaret som gruppledare ligger på. Tvivlar på att det finns någon statestik på det. Varför frågar du inte din enhetschef om vad lönen ligger på?

• Anonym
    CallGirl skrev 2012-02-10 14:21:57 följande:
    För att jag inte har någon enhetschef att fråga

Du har väl en chef???
  • CallGirl
    Anonym skrev 2012-02-10 14:23:59 följande:
    Du har väl en chef???
    Har jag sagt att det gäller mig? (Alla ställen har dock inte den typen av yrkesroll utan att uskor är jämställda)
  • Anonym (Malin)

De jag känner som innehar "gruppchefstjänster" (eller motsvarande) har mellan 500-1.500kr i lönepåslag. Inte mycket, men så får de ju ett spännande uppdrag också

• Anonym (F.d gruppledare)

Som samordnare/gruppledare på mina två senaste arbetsplatser hade jag 800:- och 820:- "extra"/månad.
    ALLDELES för lite för allt jobb jag gjorde. Har nu slutat som samordnare och arbetar som en "vanlig usk" och tjänar ju då lite mindre, men nu har jag iaf tiden att göra ett bra jobb. Som gruppledare/samordnare har jag fått göra usk-jobbet OCH samordnarjobbet samtidigt, vilket inneburit en jäkla massa gnäll från mina arbetskamrater att jag "bara sitter på kontoret å aldrig hjälper till". Det var INTE värt de ynka kronorna som man fick extra. Inte ens att det var ett dagtidsjobb.

Aldrig igen.   

Svar på tråden Vad tjänar en undersköterska som även är gruppledare