vässa skrev 2012-02-10 15:03:41 följande:
I värsta fall har de väl kläder på BB som går att låna. De brukar ju kanske inte vara jätte fina, min son har en landstingettröja på sig på fotot från när vi var på förlossningen.
Jag kommer också att bli igångsatt i vecka 38 (senast efter 38 fullgångna) och har faktiskt inte riktigt tänkt på att vi kanske ska köpa några kläder som är i mindre storlek än just 56 (som vi har en hel uppsättning av)... Framförallt bodys känns ju som att det kan vara bra att ha i lite mindre storlek... Jag är dock än så länge "bara" i vecka 22 så det är ju ett tag kvar, hade hoppats slippa köpa något alls men kanske får tänka om lite...
Ja men det var ju så jag tänkte också, vi har kvar rätt så mycket i storlek 56, och så har vi köpt lite till så jag tyckte det var superbra, förrän sambon tittade på en pyjamas och sa "Men det här kommer ju vara aaaaalldeles för stort om du ska bli igångsatt i vecka 38!" Jag har ju 5 veckor på mig att köpa lite mindre kläder, problemet är bara att vi håller på att flytta, så alla bebiskläder är i en flyttkartong och jag skulle behöva kolla vilka som skulle gå att använda om man viker upp armar/ben osv.. Men ja, det är typiskt oss. Jag kommer på allt vi måste göra jättelångt i förväg, sambon tjatar om att vi har sååå mycket tid på oss.. tills vi står där i vecka 36+6 och kommer på att helvete - vi har inte köpt något!! :P