• Anonym

Hjälp! UK skostorlekar?

Jag vill ha storlek 38,5 eller 38 och alla säger olika saker till mig! Vissa säger att UK size 6 är 38,5 andra säger att Uk 8 är en 38....vad stämmer egentligen!?Skrikandes

• Svar på tråden Hjälp! UK skostorlekar?
  • luspudel

Är detta så känsligt att du behöver vara anonym? Du får väl googla, testa söka på omvandlare.

• Anonym
    Lacey skrev 2012-02-10 18:18:48 följande:
    UK 4 är 37, UK 5 är 38 och UK 6 är 39

www.dancesport.uk.com/shoes/conchart.htm
    Okej....får väl hoppas att det stämmer. Jag har googlat och kollat på andra sidor och alla säger olika men men, tack
  • Lacey
    Anonym skrev 2012-02-10 18:24:09 följande:
    Okej....får väl hoppas att det stämmer. Jag har googlat och kollat på andra sidor och alla säger olika men men, tack
    Jag vet att det stämmer, jobbat i skobutik i många år och köper mycket skor från england.
    Och alla UK tabeller säger samma, alla jag sett och googlat från i af.

Sen finns det ju US storlekar med, men de är annorlunda, där är 8 38,5

har har du några tabeller (de första man får fram när man googlar på det) som alla säger samma

www.i18nguy.com/l10n/shoes.html

en.wikipedia.org/wiki/Shoe_size

Notera att UK herrstorlekar är annorlunda
  • Anonym
    Lacey skrev 2012-02-10 18:33:52 följande:
    Jag vet att det stämmer, jobbat i skobutik i många år och köper mycket skor från england.
    Och alla UK tabeller säger samma, alla jag sett och googlat från i af.

Sen finns det ju US storlekar med, men de är annorlunda, där är 8 38,5

har har du några tabeller (de första man får fram när man googlar på det) som alla säger samma

www.i18nguy.com/l10n/shoes.html#adult

en.wikipedia.org/wiki/Shoe_size

Notera att UK herrstorlekar är annorlunda
    Ah, tack så mycket för hjälpen! Jag har hört att de i UK inte kör med halvstorlekar, är det sant? Läste att en 6:a är som en 38,5 ? 
  • Lacey
    Anonym skrev 2012-02-10 18:38:22 följande:
    Ah, tack så mycket för hjälpen! Jag har hört att de i UK inte kör med halvstorlekar, är det sant? Läste att en 6:a är som en 38,5 ? 
    Det kan finnas halvstorlekar, beror lite på tillverkaren, Clarks tex brukar ha halvstorlekar, men å andra sidan är Clarks rätt små i storlekarna.

Om du ska beställa något är nästan det bästa att be om mått.
Svar på tråden Hjälp! UK skostorlekar?