Orolig! Tånagel lossnat till hälften. Vad göra?
Om en tånagel lossnat till hälften, ska man försöka dra av/ fila ner den eller lossnar resten av sig själv? Den är inte missfärgad eller gör ont. Vad beror det på?
Om en tånagel lossnat till hälften, ska man försöka dra av/ fila ner den eller lossnar resten av sig själv? Den är inte missfärgad eller gör ont. Vad beror det på?
Kan va svamp under din nagel. Låter kanske konstigt.. Men lukta. Svamp luktar lite sött. Är det kletigt eller lite grynigt, så kan det verkligen va svamp.
Annars kan du ju slagit i utan att du tänkt på det. Jag gör alltid så man INTE ska göra.. Jag måste klippa ner den. Blir tokig annars. Plus att det gör så jäkla ont om man råka fastna nånstans..
Lossnat till hälften "på bredden" eller "på höjden"? Om du fattar hur jag menar?
Är det en stor flisa som skulle göra för ont att klippa eller dra av nu, så brukar jag tejpa tån ett tag tills det har växt ut så man kan fixa det utan göra sig illa och inte fastnar i saker.
Får man en smäll eller blir klämd kan hela nageln ramla av, det ska den ju göra då, och den kommer igen.
Misstänkte också svamp men nageln är helt torr, luktar inget och det är inte kletigt eller grynigt under eller runt. Ser ut som vanligt. Brukar slå i rullatorer på jobbet med jämna mellanrum, kan bero på det
Vågar jag dra av den och hur blir tån efter det, för det blir ju ett öppet sår?
Ja den har lossnat på bredden och är en stor flisa.
Varmt tack för era svar och omtanke. Känner mig lugnare nu, att det inte är så farligt som jag först trodde.