• MeAndBaby

Hur länge måste man hålla på och knipa varje dag?

Det har gått ca 9 v efter förlossningen, och jag glömmer nästan att knipa varje dag...

• Svar på tråden Hur länge måste man hålla på och knipa varje dag?
  • Spexig

Du är i gott sällskap! Skrattande Gör det så ofta du kommer ihåg. 

• Sunshine81

Bättre nångång ibland än aldrig. Har aldrig varit så bra på att komma ihåg det där med att knipa. men köpt knip kulor nu så det ska vara bra. vi får se..

• Mornie Alantie

Min BM sa på efterkontrollen att om man verkligen behöver knipa så kommer man ihåg det. Är man inkontinent så kommer man ihåg att knipa lättare. Klart att det kan vara bra att knipa även om man inte har några direkta besvär men det är ju inte lika viktigt då.

Jag slarvade jättemycket, knep nästan inte alls efter 2 veckor.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Sjömamma

Meningen är väl att man ska knipa varje dag livet ut för att man inte ska få problem senare? Så uppfattade jag det. Du får göra det samtidigt som något annat du gör varje dag t ex tandborstning.

• Krake

Livet ut. Alla ska knipa 300 gånger varje dag. Kämpa på, det blir en vana. Knip jämt! När du åker buss, när du diskar, när du ammar, när du nattar...

Klart att man säkert blir mer motiverad om man är inkontinent. Men knip förebygger ävan framfall, dock kan framfall oftast inte knipas bort när det väl uppstått! Så att knipa i förebyggande syfte innan man fått problem är klart värt. 

• tessilus

har inte gjort en endaste gång i mitt liv. att ha mycket sex är nog samma sak inbillar jag mig:-P

Svar på tråden Hur länge måste man hålla på och knipa varje dag?