• MintMint

Minsta möjliga husvagn för 4 personer?

Vi är på jakt efter en husvagn men ju mer vi tittar desto mer fundersam blir man på vad vi egentligen letar efter? Vi är en familj på 4 personer (2 vuxna och 2 barn). Vi kommer inte att använda husvagnen flera veckor i sträck, utan bara lite kortare turer på max en vecka typ. Vad ska man tänka på? Vi vill i alla fall ha följande:

* 4 sovplatser (inget krav att det ska vara fasta bäddar)
    * toa (behöver inte vara kasettoa, det funkar med en porta potti - men toalettutrummet måste finnas!)
    * helst inte väga mer än 1100 kg (över det så får vi inte dra den med vår nuvarande bil)
    * billig (max 15000

Vi har också planer på att renovera den själva, så det spelar inte så stor roll hur den ser ut från början (byta dynor, måla/tapetsera, fixa till och kan bygga om den om det skulle behövas). Men jag behöver lite "input" från andra, som kanske har en liten husvagn eller är vana husvagnssemestrare. Vad ska vi titta efter, och vad ska vi INTE titta efter så att säga? Hur stor betydelse har åldern på en husvagn? (förutom att det såklart är stor skillnad på en husvagn från -70 och en från 2012.Solig Men det skiljer några kronor i pris också...haha.) Men jag tänker mest på vad det är man får för pengarna om man köper en från -79 i jämförelse med en från -90 exempelvis.

Vi är en familj som tycker om att semestra i Sverige (iaf medans barnen är ganska små), typ Astrid Lindgrens värld och liknande. Vi har testat en hel del andra boenden (stuga etc.), men efter en allergiincident förra sommaren så vill vi inte riskera det igen (min man är pälsdjursallergiker, och de hade troligen haft hund i stugan som vi bodde i!Obestämd)  Sen blir det ju alltid billigare att fixa mat etc. själv i sin egna husvagn.

Jag vill också ha bra tips på vad man ska/bör tänka på när man åker på husvagnssemester med barn? (killarna är 3+8 år).

• Svar på tråden Minsta möjliga husvagn för 4 personer?
Svar på tråden Minsta möjliga husvagn för 4 personer?