• snuppis

När ska flickor ha baddräkt?

sonen och jag brukar alltid prata när vi åker bil (som normala gör ha ha) vi pratade om hans lillasyster som kommer i sommar. Jag sa det att i sommar badar vi nog inte med lillasyster men kanske året efter. jaaa sa sonen då kan hon få ha mina badbyxor..Hi hi sa jag men hon vill nog ha baddräkt. Men OM hon vill får hon mina badbyxor. Jaha ja varför inte.Barn springer ju nakana, men snuskgubbarna då? he he men badbyxor de känns oetiskt..eller? vad tycker ni =) Eller määhhh får jag en sak att börja tänka på så tänker jag på det..nyfiken bara hur tänker ni andra mammor och pappor.

• Svar på tråden När ska flickor ha baddräkt?
  • snedtak

Egentligen är det ju ingen skillnad på barns kroppar förrän kanske 8-9 års ålder, och i vissa fall senare ändå. De flesta börjar nog ändå tidigare med baddräkt.

Jag hade nog valt att sätta på mitt barn baddräkt from 4-5 års ålder ändå, om jag fick välja helt fritt. Sedan kanske barnet har andra åsikter, men det ingick inte i frågan.

• zygoma girl

Oetiskt med badbyxor - nej det tycker jag inte.

På badhus bör även små barn ha badbyxor och även på en badstrand med mycket folk kan jag tycka, barn brukar ju springa omkring och jag vill inte ha barn som kissar på mitt badlakan eller sätter en naken rumpa på min smörgås. Men på en "normalgles" badplats får småbarnen gärna springa nakna för min del.

Överdel behövs ingen före puberteten så det blir mer en fråga om när barnet själv vill använda baddräkt/bikini. Jag vill minnas att dottern ville ha baddräkt när hon var 5-6år.

• snuppis

oki ja jag har tänkt så att de inte är någon skillnad förrens de blir äldre, Men de känndes ändå så personligt, jag vet inte, har ju ingen dotter ännu och det är intressant att höra hur andra tänker. jag har alltså ingen egen kommentar eller nått till det.

• Scream2

Din dotter lär tydligt tala om för dig när det är dax för baddräkt bekymra dig inte...

• Havsjungfrun

Dottern som är 4,5 har baddräkt på simskolan sedan ett år tillbaka. I sjön kan hon lika gärna ha bikinitrosor. Om det är på dagen i solen har hon givetvis solskyddströja och keps också.

• snuppis
    Sisisisi skrev 2012-02-11 14:14:51 följande:
    Jag fattar inte? Badbyxor oetiskt?

åhh näää snälla märk inte ord jag vet inte vad jag skulle skriva riktigt...
  • snuppis
    Scream2 skrev 2012-02-11 14:20:45 följande:
    Din dotter lär tydligt tala om för dig när det är dax för baddräkt bekymra dig inte...

ha ha näää
  • MHM

Min fyraåring äger en baddräkt och en bikini. När hon var under året hade hon en badblöja. Hon älskar att bada med badkläder och vill gärna ha det i badkaret också. Ibland baddräkt, ibland både över- och underdel på bikinin och ibland bara bikinitrosor. Hon får göra som hon vill.

Svar på tråden När ska flickor ha baddräkt?