Lilltufsan skrev 2012-02-11 20:19:52 följande:
Jag och min smabo har försökt att bli gravida men det händer inget.
Vi gjorde en utredning för ett år sen som visade sig att min högra äggledare har blivit skadat när jag gjorde akut kejsarsnitt med min dotter, så den funkar inte alls.
Min vänstra var det totalt stopp och äggen var minimala.
Jag fick börja med en massa spolningar av äggledare via op, som gjorde att den ena funkar nu. som tur är.
Men att äggen var jättesmå. Fick en massa mediciner för det, hormonsprutor, piller och nässpray.
Mina ägg svarade på behandlingen men det är fortf svårt. Så det är inte säkert att insemationen funkar alls eftersom det är så mycket fel på äggledarna.:(
De "godkänner" inte provrörsbef. eftersom jag redan har en dotter, men det borde väl inte räknas eftersom jag har en annan relation.
Så det känns inte alls bra dethär:(...
Håller du med på med insemation?
Angående regler och så, så är det olika beroende på vilket landsting du bor. Jag har bytt landsting för att få bättre regler. Kan du inte privatfinasiera en IVF? Jag vet att det är dyrt. Vem godkänner inte IVF med din nya kille. Kanske borde du ta kontakt med en privatgyn och prata om dina alternativ. Jag tycker det låter jätte konstigt att han då inte skulle ha rätt till att skaffa biologiska barn med dig.