• Latino

Föra över filer till extern hårddisk - hur?

Dum fråga, men hur gör man för att föra över filer till en extern hårddisk. Behöver man bara högerklicka på filen och "skicka till" den externa hårddisken, eller ska man "kopiera" filen? Eller bara "dra över" filen? Eller är alltihopa samma sak...? Någon som kan hjälpa mig...?

• Svar på tråden Föra över filer till extern hårddisk - hur?
  • thegoddess

Dra över bara räcker

• Latino

Jag började med att bara "skicka till", men fick en känsla av att det inte funkade... Det verkar dock som att t.ex bilder och låtar har hamnat där. Om det inte bara är en slags "genväg" man har skapat...

• Kråkes mamma
    Latino skrev 2012-02-11 19:20:08 följande:
    Jag började med att bara "skicka till", men fick en känsla av att det inte funkade... Det verkar dock som att t.ex bilder och låtar har hamnat där. Om det inte bara är en slags "genväg" man har skapat...
    På min dator går det bra att välja "skicka till" men av gammal vana så markerar jag först alla objekt jag vill flytta på och väljer antingen kopiera eller klipp ut (beroende på om det är en säkerhetskopia eller inte) och sen öppnar jag önskad mapp på den externa hårddisken och väljer klistra in.
  • Kooffe

Markera filen/mappen.

ctrl C

Gå till din externa hårddisk

ctrl V

eVett.se - Överlev på internet. Tips för att undvika internets faror.
  • DataProffs1

Exakt! Att markera de önskade filerna och sedan KOPIERA dessa,
    innan man klistrar in dessa på målenhten är det absolut bästa..

"Dra och Släpp" Fungerar endast med SYNLIGA filer, har du en dold fil så kommer inte den med! Du riskerar att missa något!  

LÄR DEJ OPTIMERA DIN WINDOWS 7-DATOR FÖR PRESTANDA, SÄKERHET, STABILITET! Guider finns GRATIS, på www.WinGuider.se//page5.html
Svar på tråden Föra över filer till extern hårddisk - hur?