• Agnostino

Illustrerad vetenskaps IQ-Test

Jag undrar om någon vet hur tillförlitligt illustrerad vetenskaps IQ-test är. Dem säger själva att det ligger "inom 4 % från resultaten vid det så kallade WAISÆ-III" men vad innebär det egentligen?

• Svar på tråden Illustrerad vetenskaps IQ-Test
  • iakttagare

Är Ni rädda att Erat barn skall vara förståndshandikappad? Varför skall det smutsa Eran fasad? Det skall väl inte vara svarta fåret i familjen, om resten av ungarna är välmöblerade i huvudet? 

Jag är en av de svarta fåret i familjen, friska syskon och en av mina syskon är duktig i skolan utan att anstränga sig.

• Agnostino
    iakttagare skrev 2013-03-25 19:43:14 följande:
    Är Ni rädda att Erat barn skall vara förståndshandikappad? Varför skall det smutsa Eran fasad? Det skall väl inte vara svarta fåret i familjen, om resten av ungarna är välmöblerade i huvudet? 

Jag är en av de svarta fåret i familjen, friska syskon och en av mina syskon är duktig i skolan utan att anstränga sig.

Hade det med något att göra?
  • Aniiee

Skulle vara kul att veta. Har du gjort testet, btw?

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Agnostino
    Aniiee skrev 2013-03-25 20:32:32 följande:
    Skulle vara kul att veta. Har du gjort testet, btw?
    Ja, jag har gjort testet. Tror jag fick 132, är osäker... Vet inte om det är ett bra test men det är kul att göra ändå..
  • iakttagare

132 är ju rätt så högt IQmässigt

• Eisa

Jag fick högsta poäng på det där så det kan inte vara tillförlitligt.

• Agnostino
    iakttagare skrev 2013-03-26 18:49:58 följande:
    132 är ju rätt så högt IQmässigt
    Visst är det så men man kan inte ta sådant seriöst.
  • Agnostino
    Eisa skrev 2013-03-26 18:53:45 följande:
    Jag fick högsta poäng på det där så det kan inte vara tillförlitligt.
    De flesta IQ-test på Internet är otillförlitliga.
  • Aniiee

=) Jag testade det, och jag fick 134.... klockan 2 på natten, efter en lååååång arbetsdag... med 39 graders feber.... så vetefaan om det är tillförlitligt...

Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Illustrerad vetenskaps IQ-Test