• miaia84

Välbetalda sommarjobb/ nattjobb på ålderdomshem

Planerar att återgå till skolan i höst. Så tänkte att jag denna sommar skulle satsa på ett bra betalt jobb( mitt nuvarande kontrakt går ut i maj, och har ej så bra lön)

En tanke skulle vara att slå två flugor i en smäll och jobba i stockholm, har alltid varit en dröm.

Har hört att om man jobbar natt på ålderdomshem skulle vara bra betalt. Jobbat inom hemtjänsten i 4 år, men är ej utbildad. Har jag nån möjlighet då? Skulle vara kul att testa på nått ställe där de pratar finska då jag även behärskar det språket, bara för att få träna, och de kanske har större behov av folk

Hur brukar man jobba om man bara jobbar natt? en vecka jobb en vecka ledigt eller? är det så välbetalt som det sägs?

• Svar på tråden Välbetalda sommarjobb/ nattjobb på ålderdomshem
  • Karpalo

Inget jobb inom vården kan väl egentligen kallas välbetalt, tyvärr.

• ami

Jag har jobbat heltid natt ett kort tag. Då jobbade man 3 nätter, ledig 3 osv

• ettplustack

I Skåne får du runt 147 kr när du jobbar natt inom vården. Och det är inklusive ob! Så bra betalt, nja...

• miaia84

hörde bara en bekant som förra sommaren gjorde så, hon jobba 7 nätter, ledig 12 dagar ( tror jag det var) och tjäna då mer än på sitt vanliga jobb. plus att hon då jobbade på det vanliga jobbet 5 dagar av de 12 hon var ledig

• Hampusmatte

Jag har jobbat natt i ca 17 år och det är allt annat än bra betalt.

Friheten som det ger med många lediga dagar har gjort att jag har fortsatt men ska försöka att byta till en dagtjänst. Min tjänst är nu på 65% och ekonomiskt så motsvarar det en 75% dagtjänst. Hos många så krävs det USK-utbildning för nattjänsterna men ofta så behövs dubbelbemanning och dom kan vara utan utbildning. Det är kanon med nattjobb eftersom barnen är i skolan medans jag sover och jag finns alltid hemma. 

• Ruggugglan

Inom vården är det inte bra betalt Visst är det bättre som nattarbetare men bra betalt är det inte. /Undersköterska.

• Elaifiknow

Det är bättre betalt än motsvarande dagarbete, då du får OB. Men då måste du ju också jobba när "ingen annan" gör det, vara ledig när "ingen annan" är det osv. Det finns ju finsk hemtjänst i Stockholm, de heter helt enkelt: Finsk Hemtjänst. Det finns säkert något boende för finsktalande också, bara att Googla på det.

Du skriver om en kollega som var ledig mycket, då kan hon inte ha arbetat heltid? Heltid natt = 36h/v (inom kommunen). Det säger ju sig själv att ju mer man är ledig, desto mindre arbetar man

Vidare skriver du att du vill arbeta i Stockholm, har du boendet ordnat? Om nej, så kan det ju bli en dyr historia - kanske äter boendekostnaden upp en stor del av din lön.

• dezibel

Jag jobbar 64%natt, 7 nätter på två veckor och sen ledig i 10 dagar. Om du jobbar "extra" på din långledighet så kan du komma upp i en bra lön. Många enheter låter vikarierna jobba mer dvs 100% natt under kortare perioder så som under semesterperioderna. Frågan är bara om du orkar med för nattjobb kan vara rätt påfrestande.

Svar på tråden Välbetalda sommarjobb/ nattjobb på ålderdomshem