• Fru Lambertsson

Brio go

Jag är superdupersugen på en Brio Go. Tycker de är as-snygga!!

Det enda dom talar mot den är 2 små petitesser...

1) Framhjulen...det är såna swivelhjul. Är det någon som har erfarenhet av dom?? Jag vill gärna ha såna då det går superlätt att svänga med såna......men någon som har erfarenhet??

2) Sittdelen är ganska formad/kupad...alltså det är som en insjunkning för rumpan....tror inte att barnet kan ligga på sidan i denna vagnen....

Är det någon som ha denna vagnen?? ELler vet något om den???

:)

• Svar på tråden Brio go
  • LivetSomSofia

1, Svängbara hjul är skit bra!
    2, hur ofta ligger barna på sidan i en sittdel!? De gör de väl oftast bara i liggdelen isåfall!

• Fru Lambertsson

Tack för svar!

1) ja det är min uppfattning oxå. Bara skönt att höra sågons åsikt.

2) >Tänker mer att man kanske byter till sittdelen vid 6 månader typ och våra två andra barn har gillat att ligga på sidan och sova ibland!  Men den ser iofs skön ut! :)

Ja en sån blir det nog!!!

Tusen tack för ditt svar!!

• SailorGirl

1) Bra hjul, men måste tas av och rengöras + smörjas ibland. Man tar sig mycket lättare runt i stan/affärer/trapphus etc. med swivelhjul och slipper trycka ner vagnen hela tiden. (Man blir trött nog i musklerna av allt bebisbärande).

2) Nej, det funkar inte riktigt att ligga på sida, men fast vår dotter aldrig sover på annat än sida/mage, så har hon inte haft problem med att somna i vagnen på rygg. Sitsen är väldigt rymlig också, så man kan ha den länge som sittvagn. Det enda jag inte är riktigt förtjust i är fästet för remmarna som man höjer och sänker ryggen med. Det kan lossna när man spänner/höjer. Irriterande, men åtgärdas på en halv sekund. (Trycker bara in det i ryggen igen).

Vi har en 2009 och är jättenöjda med den. Bäst har nästan varukorgen varit. Man får plats med mer där än i de flesta andra vagnar, vilket är super när man ska till affären och handla blöjor för jämnan Sen har vi haft babyskyddet på också. Då slipper man väcka barnet när man ska i och ur bilen. Bara att klicka på babyskyddet på vagnen. Lovely!

• Fru Lambertsson

Remmar som man höjer och sänker ryggen med??

Är det så?? Visste inte jag!

Men du ser inte det som ett problem då??

• Tröttimössan

Vi var och tittade på en igår och jag älskar den men den verkar inte vara så ombonad för barnet på sidorna om man jämför med tex en Emmaljunga sittdel som är riktigt polstrad på sidorna. Några åsikter om det?

• Coyote

Min grabb sover på sidan i sin Go, det går jättebra, bara man reglerar fotstödet så barnet ligger bra. Swivelhjulen är fantastiska, tillsammans med ergonomiskt handtag känns det knappt som att man rör vagnen när man kör den.

Sidorna är inte jätteombonade nej, men vi hade åkpåse första tiden, och sen en sittdyna, och har inte upplevt det som ett problem.

• Tröttimössan
    Coyote skrev 2012-03-17 10:52:01 följande:
    Sidorna är inte jätteombonade nej, men vi hade åkpåse första tiden, och sen en sittdyna, och har inte upplevt det som ett problem.
    Det är de ju inte i retro vagnar heller och det är ju många som kör runt i dem så det ska nog gå bra med sittdyna och åkpåse som ni har

Plockade fram min Teutonia Primus igår och oj vad klumpig den kändes! Ändå är den ganska nätt. Känns som man riskerar få träningsvärk när man kör den Tomte
  • Coyote
    Tröttimössan skrev 2012-03-20 15:06:33 följande:
    Det är de ju inte i retro vagnar heller och det är ju många som kör runt i dem så det ska nog gå bra med sittdyna och åkpåse som ni har

Plockade fram min Teutonia Primus igår och oj vad klumpig den kändes! Ändå är den ganska nätt. Känns som man riskerar få träningsvärk när man kör den Tomte
    Haha, ja, jämför man med retrovagnar så finns det inget att klaga på!
  • buffybus

Jag har oxå en brio go. Ångrar inte en sekund att jag köpte den.

Svängbara hjul är underbart.

Sitsen är ju inte skålad som t.ex bugaboo den är mer mot vanliga hållet tycker jag. Inga problem och ligga på sidan!

Svar på tråden Brio go