• Lu89Th

Någon som vill kämpa tillsammans?:-)

Hej! Jag har denna månad ätit min första pregotimekur. Någon mer som också har försökt länge utan resultat? Jag och min sambo har försökt 1,5 år. Känns bra att äntligen fått hjälp vore Skönt att kunna prata med någon i samma sits. Ålder, hur länge ni kämpat osv spelar ingen roll

• Svar på tråden Någon som vill kämpa tillsammans?:-)
  • Jennie1987

Jag hänger gärna på här!
    Känns som jag behöver prata av mig överallt just nu ;)

Jag har pcos, varit utan preventivmedel sen 2007, men det har inte blivit något.
    Fått behandling med Pergotime och Puregon, men ingen graviditet...
    Jag har ätit en Pergotime kur i januari, men det blev ingen ägglossning denna gången.
    Jag kämpar dessutom för att gå ner i vikt, det är mycket där mitt "problem" ligger till stor del.

Känns som man kämpat länge, men vägrar ge upp! :)

• Lu89Th

Hej! jag har också pco. Eller iaf sådana äggstockar, men alla blodprov och sånt var bra. Har du fått ägglossning någon gång av pregotime? Jag har också några extrakilo som jag försöker bli av med hoppas de är våran tur snart!

• Jennie1987
    Lu89Th skrev 2012-02-12 18:04:53 följande:
    Hej! jag har också pco. Eller iaf sådana äggstockar, men alla blodprov och sånt var bra. Har du fått ägglossning någon gång av pregotime? Jag har också några extrakilo som jag försöker bli av med hoppas de är våran tur snart!
    Jadå, jag har fått ägglossning av Pergotime, ialla fall fyra gånger, som jag kommer ihåg ;)
    Men denna gången åt jag bara enkelkur, och då blev det inget.
    Så när/om mensen kommer blir det dubbelkur istället, och det brukar gå bättre :)
    Jaa, man vill bara bli av med dom där kilona så det kanske går lättare att få till det!
    Pco kan ju fakiskt förbättras om man går ner i vikt :)
  • Lu89Th

Yes jag var hos läkaren i måndags då hade jag två ägg, ett på 20mm och ett på 12mm. När är det dom brukar släppa? 20mm eller? Enligt ägglossningstest hade jag måndag eller tisdag. Hur är din mens, jätteoregelbunden eller?

• Jennie1987
    Lu89Th skrev 2012-02-12 18:15:13 följande:
    Yes jag var hos läkaren i måndags då hade jag två ägg, ett på 20mm och ett på 12mm. När är det dom brukar släppa? 20mm eller? Enligt ägglossningstest hade jag måndag eller tisdag. Hur är din mens, jätteoregelbunden eller?
    Vad roligt att du hade ett så fint ägg! :)
    Ja, min gyn säger att de släpper vid ungefär 20-23 mm.
    Min mens är väldigt oregelbunden, ja.
    Jag får nästan aldrig mens om jag inte får behandling då.
  • Lu89Th

Så det är säkert att de släpper eller kan de liksom "hoppa" över de? Okej fy vad jobbigt med mensen.. Jag är glad att jag har någorlunda okey mens.

• Jennie1987
    Lu89Th skrev 2012-02-13 19:07:05 följande:
    Så det är säkert att de släpper eller kan de liksom "hoppa" över de? Okej fy vad jobbigt med mensen.. Jag är glad att jag har någorlunda okey mens.
    Helt säkert är det tyvärr inte...
    Äggblåsorna kan tillbaka bildas, och då blir det ingen ägglossning.
    Men vi ska förstås hålla tummarna för att det blir en finfin lossning!! :)
    Ska du få ta blodprov efteråt för att få veta om det säkert varit någon ägglossning?
    Ja, var glad över din mens! Det är den jag saknar allra mest, för man känner så väl att man inte "funkar" när den inte kommer.
  • Lu89Th

Tror de släppte i tisdags. Om de nu inte drog sig tillbaka.. Inge blodprov denna gång iallafall ska äta två kurer till innan jag ska dit igen..

• Jennie1987
    Lu89Th skrev 2012-02-14 06:38:51 följande:
    Tror de släppte i tisdags. Om de nu inte drog sig tillbaka.. Inge blodprov denna gång iallafall ska äta två kurer till innan jag ska dit igen..
    Okej, då får vi verkligen hålla tummarna nu då att det var en bra ägglossning i tisdags!! :)
  • Lu89Th

Tror dock inte de.. Hade liknande mensvärk för några dagar sen som höll i några dagar som jag tänkte kanske var ett bra tecken men nu så känns allt som vanligt igen så jag inväntar mensen till veckan.. testade även - imorse. Hur går de för dig

• Jennie1987
    Lu89Th skrev 2012-02-18 11:56:40 följande:
    Tror dock inte de.. Hade liknande mensvärk för några dagar sen som höll i några dagar som jag tänkte kanske var ett bra tecken men nu så känns allt som vanligt igen så jag inväntar mensen till veckan.. testade även - imorse. Hur går de för dig
    Man vet aldrig, kroppen kan spela så konstiga spratt för en! Så håll modet uppe, så länge mensen inte kommer finns det ju hopp! :)
    Jag väntar på mens, min gyn trodde att den skulle komma nu denna veckan, men än så länge inget.
    Har dock känningar, så kanske kommer den igång nu snart. Då blir det dubbelkur pergo.
    Så man önskar ju att den bara kom igång!
  • Lu89Th

Hur går de med allt?? Jag avslutade andra enkelkuren i torsdags, började testa igår med ägglossningstest. Svagt svagt.. Lite starkare idag så tippar på ägglossning i början av nästa vecka.

Svar på tråden Någon som vill kämpa tillsammans?:-)