• fru knasboll

Lasagneplattor fullkorn? Var?

Jag har letat och letat efter fullkornslasagneplattor men det finns inte att köpa på någon av de mataffärer jag brukar handla på. Har för mig att Zeta hade sådana förut men har inte sett dem på evigheter.

Finns det någon tillverkare som fortfarande har fullkornslasagneplattor och finns det i så fall någon som vet var man kan köpa det i Stockholmsområdet, alltså nån specifik butik? (Jag bor i närförort på södra sidan)
    Stort tack på förhand!

• Svar på tråden Lasagneplattor fullkorn? Var?
  • Jayt

Jag tror vi har från kungsörnen och dom har jag köpt på Coop. Dock inte i Sthlm men det borde finnas överallt tycker jag

• fru knasboll
    Jayt skrev 2012-02-12 16:38:06 följande:
    Jag tror vi har från kungsörnen och dom har jag köpt på Coop. Dock inte i Sthlm men det borde finnas överallt tycker jag
    Ja det är inte bara en affär jag har letat i utan det känns som att jag har letat över halva stan i allt från närbutiker till stormarknader och har flertalet gånger bett butiker i närheten att ta in det i sortimentet men det händer inte... På Kungsörnens hemsida hittar jag bara nåt som heter "vit fiberpasta" så trodde inte att de hade, men då vet jag. Får tjata på butikerna här att ta hem det. Tack för svaret!
  • Jayt

Jag kollade i skåpet nu och det var visst vit fiberpasta vi hade och inte fullkorn. Har du kollat bland den färska pastan? Har för mig att jag har köpt fullkorn där

• fru knasboll

Ok, tack för att du tog dig tid att kolla :) Jag har kikat bland den färska pastan i några butiker utan resultat men kanske får ta en liten runda igen då!

• Jayt

Det var så lite så. Tycker det är konstigt att det är så svårt att hitta. Jag år mer fullkorn för några år sen än vad jag gör idag och då fanns det överallt

• SunnyDay

Jag har fullkornsplattor av willys egna märke hemma, men det var längesen jag köpte paketet så jag vet inte om de fortfarande säljer.

• fru knasboll

Tack för era tips. Coop har jag inte i närheten så har inte hunnit kika där än men såg tipset om Willys och åkte dit och där hade de lasagneplattor fullkorn från märket Garant! Jag blev så himla glad! Nu ska här ätas lasagne :) Stort tack för hjälpen!

• SunnyDay
    fru knasboll skrev 2012-02-17 10:09:57 följande:
    Tack för era tips. Coop har jag inte i närheten så har inte hunnit kika där än men såg tipset om Willys och åkte dit och där hade de lasagneplattor fullkorn från märket Garant! Jag blev så himla glad! Nu ska här ätas lasagne :) Stort tack för hjälpen!
Svar på tråden Lasagneplattor fullkorn? Var?