• LykkeLee

Hjälp! Hur bokar man en resa till London till en 17-åring?

Gick in British Airways sida, men det går inte att boka om man inte fyllt 18.. Min son har fått en utmärkelse som han ska hämta på ett Brittiskt Universitet. Men han måste ju ta sig dit på ngt sätt. Är det någon av er som vet hur man bär sig åt? Resan ska helst inte bli så blodigt dyr heller och jag antar att det blir dyrare om man bokar via resebyrå.. Snälla hjälp oss

Kram

• Svar på tråden Hjälp! Hur bokar man en resa till London till en 17-åring?
  • Emmeliina

Ring till dem ni vill boka genom och hör. Oftast behöver dem bara ett papper från förälder eller dylikt som accepterar det :)

• Babyystar

Boka på Ryanair! Superbilligt och ska inte vara några problem att åka som 17årig.

• Tonårsmamman1

Ryanair tillåter inte att minderåriga (under 16 år) reser utan vuxens sällskap. Ledsagning och speciella tjänster är INTE tillgängliga.

Detta hittade jag deras hemsida. Gå in på de olika bolagens hemsidor och kolla. Lycka till!

• inze

Kolla på Norweigen
    http://www.norwegian.com/se/
    där räknas man som vuxen från 16 år också men kan få resa ensam mellan 12 och 15 år om vårdnadshavare  ger sitt tillstånd men får då också betala vuxenpris.

Sen står ju bl a på BA:s sida:
    British Airways' flyg ska barn under 12 års ålder åtföljas av en person som är 16 år eller äldre.

Då borde väl en 17-åring få flyga ensam. Har du läst att det inte går eller fungerar det inte att boka på nätet för din 17-åring.  

• amanda h

Jag reste till London med Ryanair när jag var 17 och det var inga problem. Men det e ju 7 år sen dom kanske ändrat reglerna.

Svar på tråden Hjälp! Hur bokar man en resa till London till en 17-åring?