• Anonym

Lån utan inkomst?

Hejsan!

Jag skulle behöva ta ett lån på 20-30,000kr. Fråga inte vad de skall användas till.

Hur som helst så har jag inte skattat mycket alls förra året. Under 100,000kr. Saken är att detta året har jag säkert fått ihop en inkomst på 120,000kr.

Men jag har inget fast arbete. Utan hoppar runt på flera ställen. Så här jobbar jag just nu.

Mars - Maj - Ställe 1
    Maj - Augusti - Ställe 2
    September - oktober - ställe 3
    Oktober - Januari - Ställe 1
    Feb - Mars - Ställe 3 / arbetslös

(Jag har varit hos min SwedBank men det gick inte utan fast inkomst)

Har Ni något föreslag vart jag ska försöka söka? Jag kan betala lånet varje månad utan problem. 

Nej, jag kan inte fråga någon bekant eller dylikt. 

• Svar på tråden Lån utan inkomst?
  • 969910

Hur kan du vara så säker på att du kan betala det varje månad. ? Du har ju ingen garanti att du har inkomst ?

• Plupp73

Jag tar enbart lån från banken, och då handlar det aldrig om resor, bilar eller andra "konsumtionsvaror", utan om typ hus eller husrenovering dvs pengar jag uppskattar att jag skall få tillbaka med bonus när jag säljer huset. Om jag behöver låna mindre summor, vilket har hänt någon gång, så lånar jag av en morbror - och betalar av månaden därpå. Men då handlar det om ett par tusen för att kunna betala en ny värmepanna.

Min livsdevis är att inte ta lån, i princip, utan att göra mig av med de lån jag har (huslånet) så fort som möjligt. Mitt enda råd är: ta inget sms-lån!! 

• AA2012

Du kan inte låna när du inte har någon garanterad inkomst, ett lån är just ett lån, det skall betalas tillbaka med ränta om du får ett lån då är räntan skyhög och så även månadskostnaden, det enda du gör om du lyckas få ett lån, då med ockerränta, så snor du in dej ännu värre än du troligtvis redan är insnodd nu. Finns nog inga låneinstitut som ger lån till någon med inkomst under 100.000kr så du kan ge upp redan nu....

Spara spara spara  Ta ett extra jobb, Spara spara spara

• eulalian

Samma situation här, fick lån på liknande summa du vill ha hos våran bank. Nu ett par månader senare har vi betalat av hela i klumpsummor istället för lite varje månad. Då kanske vi ligger bra till i framtiden om vi vill ha fler lån?

• Anonym

Ingen som verkade läsa min tråd.

Nej, jag tänker inte fråga bekanta.  Jag har inkomst på över 100,000kr. Dock inte skattat ännu.  

Jag är säker på att jag kan betala tillbaka då jag som jag skrev.. är arbetslös i 1-2 månader om året. Jag har 3 ställen som jag får 100 % komma tillbaka till och jag tjärnar drygt 20,000kr i månaden när jag är där. (Jag får lön varje månad och får jagi nte det får jag a-kassa) 

Jag har dock inget fast arbete och inte skattat tillräckligt FÖRRA året. Så det är där det sitter.

Men jag behöver låna 20-30,000kr nu. Även om jag får betala tillbaka 3-4,000kr i ränta över ett par år. 

• Anonym

Extra jobb och spara går inte då jag behöver pengarna nu. Inte om ett par månader. 

• AA2012
    Anonym skrev 2012-02-12 22:43:24 följande:
    Ingen som verkade läsa min tråd.

Nej, jag tänker inte fråga bekanta.  Jag har inkomst på över 100,000kr. Dock inte skattat ännu.  

Jag är säker på att jag kan betala tillbaka då jag som jag skrev.. är arbetslös i 1-2 månader om året. Jag har 3 ställen som jag får 100 % komma tillbaka till och jag tjärnar drygt 20,000kr i månaden när jag är där. (Jag får lön varje månad och får jagi nte det får jag a-kassa) 

Jag har dock inget fast arbete och inte skattat tillräckligt FÖRRA året. Så det är där det sitter.

Men jag behöver låna 20-30,000kr nu. Även om jag får betala tillbaka 3-4,000kr i ränta över ett par år. 

du är säker ja, det är inte dom som ska låna ut pengar till dej, du förstår väl själv att du inte får lån, du kan bedyra allt du vill, dom bryr sej inte.........om du kan betala tillbaka så mycket som 3-4000kr/månad så rekomenderar jag dej att spara dessa pengarna så kommer du relativt snabbt upp i den summan du vill låna

spara spara spara 
  • Anonym
    anna1980 skrev 2012-02-12 22:45:45 följande:
    du är säker ja, det är inte dom som ska låna ut pengar till dej, du förstår väl själv att du inte får lån, du kan bedyra allt du vill, dom bryr sej inte.........om du kan betala tillbaka så mycket som 3-4000kr/månad så rekomenderar jag dej att spara dessa pengarna så kommer du relativt snabbt upp i den summan du vill låna

spara spara spara 
    Och jag föreslår att du lär dig stava och läsa.  
  • Anonym

Och jag rekommenderar dig att vara liiiite finkänslig om du vill att folk ska svara på ditt inlägg.

Svar på tråden Lån utan inkomst?