Anonym (besviken man) skrev 2012-02-13 00:24:11 följande:
fovisst kan man göra det men det känns inte som en lösning på problemet känns mer som att dra ut på det istället jag kanske redan bestämt mig efter 11 år tillsammans så kanske vi vävt ifrån varandra vi får väl se i det närmaste vad som händer
Det är fler än man tror som lever i relationer med dessa bryderier. Mer vanligt än ovanligt om du frågar mig. Du/ni verkar ju ändå ha fått igång en diskussion kring ämnet, vilket är bra. Oavsett vad din partner säger och tycker så är detta ett gemensamt problem för er och det är viktigt att båda parter inser det och accepterar det, tror jag. Tyvärr är det väldigt svårt att sätta sig in i en situation som man inte själv har upplevt eller har erfarenheter av. Själv har jag kommit en bit när det gäller att få fram hur jag känner och tycker när det kommer till sex och mitt behov. Jag har inte nått ända fram till min partner, men det går sakta frammåt och ibland tillbaka igen för att senare sakta maka sig frammåt igen.
Jag tror inte att du behöver vara orolig för att din partner är otrogen såvida det inte finns andra indikationer på att så kan vara fallet. Trötthet och vardagsrutiner med barn och dessutom jobb på dagarna om så är fallet tar alltför ofta ut sin rätt och straffar direkt det intima och sexuella. Jag känner precis som dig i det fallet. Även jag kan vara trött, men oavsett så har jag alltid en liten reserv av energi för sex då min drift är mkt högre än min partners.
Om ni älskar varandra och har en bra relation för övrigt kan det vara värt att kämpa och stånga sig blodig ett tag för att försöka förändra, men hur länge orkar man hålla på innan man tappar den gnistan? Ja, jag vet inte...det får väl tiden utvisa.