• Anonym

Fråga till kvinnor om toalettbesök.

Jag torkar mig alltid med handen mellan benen och bakifrån och fram. Jag vet att man ska torka sig framifrån och bak - men jag kan inte.  Jag kan inte ta "handen bakom ryggen" så att säga och torka på det sättet - jag når inte enda upp mot slidan då. Jag kan inte heller lyfta på ena skinkan och torka framifrån & bak på det sättet för då lyckas jag bara med att toapappret fastnar mellan blygdläpparna. Känner mig helt handlingsförlamad när jag ska försöka torka på rätt sätt.

Hur gör ni? Eller rättare sagt - vilken teknik använder du?

Detta är en seriös fråga så jag uppskattar endast seriösa svar!

• Svar på tråden Fråga till kvinnor om toalettbesök.
  • Anonym (??)

Men det är ju bara o torka fram till bak då också ju! Jag når inte heller med handen bakom ryggen. Så jag puttar liksom handen från fram till bak.

• Greger

Först fram sen bak. Inte hela underredet i ett och samma drag!

• Powderpuff

Jag torkar mig framifrån o bak om ja har skitit. Annars finns det väl ingen anledning? Torka bort från grannhålet helt enkelt oavsett vad jag gör

• Anonym (förstår inte...)

Jag förstår inte varför du tar armen bakom ryggen om du ska torka dig i underlivet. Det går väl att ta framifrån ändå... Man ska alltid torka sig framifrån då du kan få upp farliga bakterier i slidan annars. Om jag behöver torka hela vägen så torkar jag först framifrån så långt jag når och sen tar handen bakom ryggen och torkar det sista... Förstår verkligen inte vart i problemet ligger men så gör iaf jag...

• Anonym

Men man tar ju inte och torkar bakifrån med handen bakom ryggen, man sticker ju ned handen som vanligt mellan benen fram och torkar bakåt istället för framåt...?

• MammaHela

Nej det är supervanligt och rekomenderat att man ska torka "bakifrån" alltså att man stoppar ner handen bakifrån och torkar.

Anonym (förstår inte...) skrev 2012-02-13 11:23:15 följande:
    Jag förstår inte varför du tar armen bakom ryggen om du ska torka dig i underlivet. Det går väl att ta framifrån ändå... Man ska alltid torka sig framifrån då du kan få upp farliga bakterier i slidan annars. Om jag behöver torka hela vägen så torkar jag först framifrån så långt jag når och sen tar handen bakom ryggen och torkar det sista... Förstår verkligen inte vart i problemet ligger men så gör iaf jag...
    och det är ju helt fel, man ska ALDRIG torka sig framifrån eftersom DÅ kan det komma baterier från anus till slidan.
  • Anonym
    MammaHela skrev 2012-02-13 12:33:29 följande:
    Nej det är supervanligt och rekomenderat att man ska torka "bakifrån" alltså att man stoppar ner handen bakifrån och torkar.
    och det är ju helt fel, man ska ALDRIG torka sig framifrån eftersom DÅ kan det komma baterier från anus till slidan.
    Nej det är inte "supervanligt" hade det vart super vanligt hade nog inte evolutionen placerat de två hålen så nära varandra. Torka du som känns bäst för dig.
  • Anonym (A)

Jag har alltid undrat samma som Ts. Når inte att ta handen bakom rumpan. Så jag kör två delat, torkar längst fram först och sen längst bak, men med handen mellan benen i båda fallen och så klart olika papper.

• Anonym (hmm)

Jag torkar bakifrån o fram om jag kissat (inte ända från anus förståss), och framifrån och bak om jag bajsat. Alltid handen framifrån, har för kort arm för att nå på annat sätt.

• NadiaMi

Jag använder separata papper och torkar med handen 'framifrån' men 'bakåt' så jag börjar längst fram - och torkar inte längre än så om jag bara har kissat.

Behöver jag torka bak så gör jag det sist, med handen framifrån men utan att dra pappret ifrån det bakre området.
    Det har väl hänt att jag har torkat med handen bakifrån också, men det är sällan och då enbart för att nå enklare just vid det 'bakre torkandet' och inte för att torka hela vägen i ett drag.

• Anonym (L)

Jag torkar först framdelen så att säga och sedan rumpan med handen bakifrån, om jag bajsat vill säga annars räcker det ju med framdelen ;)

• Anonym

Hahah, jag har aldrig i hela mitt liv ens tänkt tanken att man skulle stoppa upp handen bakifrån när man bara kissat?! Gör folk det!?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-13 15:49:48 följande:
    Hahah, jag har aldrig i hela mitt liv ens tänkt tanken att man skulle stoppa upp handen bakifrån när man bara kissat?! Gör folk det!?
    Jag menade såklart hur folk torkar sig när de både kissat och bajsat. Hur man torkar sig när man endast kissat kan jag lista ut själv ;)
  • Anonym

Först torkar man rumpan med handen bakom ryggen. Sen torkar man musen med handen mellan benen men drar ändå pappret framifrån & bakåt (bara musen då)

• Mariohn

Om man inte når sitt arsle är det nog hög tid att försöka gå ner i vikt eller uppsöka läkare angående sin begränsade rörlighet. Ett genuint tips. 

• Anonym
    Mariohn skrev 2012-02-15 11:24:41 följande:
    Om man inte når sitt arsle är det nog hög tid att försöka gå ner i vikt eller uppsöka läkare angående sin begränsade rörlighet. Ett genuint tips. 
  • Anonym (klara)
    MammaHela skrev 2012-02-13 12:33:29 följande:
    Det där har du fått om bakfoten. När du har kissat, torka med handen framifrån, men för pappret framifrån och bakåt. När du har bajsat, torka med handen bakifrån, men torka bakåt. På det viset flyttar man inga rumpbakterier mot urinrörsöppningen. 

• hyacinthum

Enligt mina observationer torkar sig c:a 70 % av alla kvinnor bakifrån och 30 % framifrån (detta alltså när de endast kissat).
    Detta är intressant, och jag undrar vad som avgör vilket varje kvinna föredrar.
    Är det längden på armarna, som föreslagits i tråden?
    Eller är det hur er mamma lärde er, att det s.a.s är ärftligt?

Svar på tråden Fråga till kvinnor om toalettbesök.