• Lillaskrutt

Hissgardiner man kan justera bredd på själv??

Letar som fasiken efter hissgardiner. Aldrig några mått som passar på de snygga jag hittar..... Finns det hissgardiner nånstans man själv kan justera bredden på? Typ som Ikeas rullgardiner, att man sågar och klipper rätt bredd själv? Måtten på de jag behöver i bredd är två st 76 cm och en 95 cm.... Väldigt tacksam för hjälp med dethär!

• Svar på tråden Hissgardiner man kan justera bredd på själv??
  • Parcae

Du kan ju alltid måttbeställa. Vi måttbeställde hissgardiner från Dekoria till vårt vardagsrum, blev jättebra.

• Lillaskrutt
    Parcae skrev 2012-02-13 11:05:28 följande:
    Du kan ju alltid måttbeställa. Vi måttbeställde hissgardiner från Dekoria till vårt vardagsrum, blev jättebra.

Ja jag får nog göra det kanske.... Vad är det för fästen till? Öglor och krokar? Kan inte hänga gardiner "utanpå på väggen" utan måste hänga dom så nära glaset som möjligt om man säger....
  • Parcae
    Lillaskrutt skrev 2012-02-13 11:15:39 följande:
    Ja jag får nog göra det kanske.... Vad är det för fästen till? Öglor och krokar? Kan inte hänga gardiner "utanpå på väggen" utan måste hänga dom så nära glaset som möjligt om man säger....
    De vi köpte var såna man hänger på gardinstång men det finns ju att beställa sådana som kan hängas på vägg och fönsterram också.
  • Lillaskrutt
    Parcae skrev 2012-02-13 11:18:00 följande:
    De vi köpte var såna man hänger på gardinstång men det finns ju att beställa sådana som kan hängas på vägg och fönsterram också.

Har googlat en del nu, och det som kommer upp med lite att välja på var företaget du nämnde... Hittade inget klockrent tyg dock...... Har dom samma tyger hela tiden eller byter dom ut? Vet du?
  • Tessa76

Vi hade samma problem och kollade runt en hel del efter priser och kvaliteter.

Till slut bestälde vi från Rollodin. De var suveräna!! Bra kvalitet, bra mörkläggning, snygga, enkla att sätta upp och finns i flera olika färger. Dessutom till riktigt bra priser!

Rekomenderas varmt.

• Lillaskrutt
    Tessa76 skrev 2012-02-13 12:06:57 följande:
    Vi hade samma problem och kollade runt en hel del efter priser och kvaliteter. Till slut bestälde vi från Rollodin. De var suveräna!! Bra kvalitet, bra mörkläggning, snygga, enkla att sätta upp och finns i flera olika färger. Dessutom till riktigt bra priser! Rekomenderas varmt.

Å tack, ska genast kolla upp😃
  • Lillaskrutt
    Tessa76 skrev 2012-02-13 12:06:57 följande:
    Vi hade samma problem och kollade runt en hel del efter priser och kvaliteter. Till slut bestälde vi från Rollodin. De var suveräna!! Bra kvalitet, bra mörkläggning, snygga, enkla att sätta upp och finns i flera olika färger. Dessutom till riktigt bra priser! Rekomenderas varmt.

Dom hade inga hissgardiner vad jag kunde se... Bara rullisar:/
  • Parcae
    Lillaskrutt skrev 2012-02-13 12:02:02 följande:
    Har googlat en del nu, och det som kommer upp med lite att välja på var företaget du nämnde... Hittade inget klockrent tyg dock...... Har dom samma tyger hela tiden eller byter dom ut? Vet du?
    Nja, jag tror inte dom byter ut. Möjligt att dom lägger till fler i och för sig. För den modellen vi valde fanns det nog bara dom sju sidorna med tyg att välja på och det verkar ju vara så fortfarande.
Svar på tråden Hissgardiner man kan justera bredd på själv??