• emelyaus

    2-åring HATAR att gå ut!

    vad gör man när ens snart 2,5-åring hatar att gå ut?
    det är en kamp varje dag. jag har provat allt, förbereda långt i förväg att "efter frukosten ska vi sätta på mössa, vantar, overall, skor och gå till dagis/mormor/parken, där ska vi blablabla.."
    ändå springer han iväg, lägger sig som en muskellös spaghetti på golvet, gömmer sig under bordet, stretar emot, ja allt. under tiden blir det bara surare och surare. jag försöker hålla god ton men ibland blir jag sååå irriterad, ska det ta 1 timme att gå ut??
    sen när vi kommer ut är han jättesur, vill inte gå, vill gå åt andra hållet, vill inte åka pulka, vill ingenting. skitgrinig!

    jag ser alla andra barn som har jättekul ute i pulkabacken! ser så mysigt ut. men han vill inte. han verkar hata vintern.
    när han kommer in är han alltid jätteglad!


  • Svar på tråden 2-åring HATAR att gå ut!
  • Flickan och kråkan

    Jag tycker att han låter som han är 2½ .

    Min äldsta var exakt likadan. Han fyllde 4 år vid jul och vill inget annat än att åka pulka och snowracer. Tycker i och för sig fortfarande sådär om kylan . Lillebror fyller 3 år i april. I år är det han som stått och surat längst ned i backen och velat gå hem . Det går över .   

    Att han beter sig som han gör vid påklädning......tja, han är 2½ .   

  • emelyaus

    jo det är väl så, bara så jobbigt att ta samma kamp varje dag..
    han borde väl insett att ut går man varje dag och kläder har man också på sig varje dag.
    ingen som har nåt bra tips på hur man ska göra?
    likadant med nappen. från att bara ha haft den när han ska sova till att vilja ha den hela tiden! åhh blir tokig snart!

Svar på tråden 2-åring HATAR att gå ut!