• freakout

Vi ska till Weissenhäuser strand! Erfarenheter?

Hej!
    Vi ska till Weissenhäuser Strand i Tyskland i slutet på mars!
    Hur är restaurangerna?
    Laktos eller glutenintolerant kunniga? (Tar ju med översättningskort, men inte alltid säkert de förstår ändå)
    Är det billigare att handla där än på ex vis Lalandia (som enligt mitt tycke tar ocker priser på gästens bekostnad).

Nära till mindre stad så man kan shoppa lite, om man inte känner för bad en dag?

Hur är lägenheterna?
    Vi ska bo i lägenhet. Enligt info ska där finnas typ spisplattor men ingen ugn. Fast kaffekokare, vattenkokare och micro ska också finnas på plats.
    Är där ok med köksutrustning? Lite frukostbestick, samt kanske nån gryta?

Har checkat in deras hemsida, men tyckte där var lite dåligt med bilder på lägenheterna.

Tacksam för All info och Alla tips ni har!Glad

• Svar på tråden Vi ska till Weissenhäuser strand! Erfarenheter?
  • Furstinna

Jag har varit där. Det va trevligt. Där finns all köksinredning och vi handlade och lagade allt själva.

• freakout

Skönt att höra!

Är det enkelt att handla där? Är det vanliga matpriser, och kan man handla på plats?

• Jagsjälv

Jag var där för några år sedan. Varit där ca 5 ggr. Vi hade faktiskt med en lite djupare stekpanna. De som fanns var som en kastrull, alltså inte bra att steka i. Med vår kunde vi göra gryor och steka. Köksutrustningen var enkel, men den duger för några dagar. Det finns en välsorterad butik på området. Den var inte öppen varje dag under mer lågsässong utan öppen typ fre-sön. Så var det då. Kan ju vara helt annorlunda nu.

Vi handlade pizza och annan snabbmat några gånger och tog med till lägenheten. Helt ok priser. Tyskland är betydligt billigare än Danmark. Pizzorna var dock väldigt små.

Olderburg, 5km bort, har en liten trevlig shoppinggata. Lübeck ligger bara några mil bort för mer shopping och sevärdheter. Vi har också varit i Heiligenhafen som är nära. Litet och mysigt.

Det finns massor att göra på stället ni bor på, inte bara bad och massor av städer runt omkring på lagom avstånd.

Hoppas att ni får det härligt!

• freakout

Tack Så supermycket "JagSjälv"

Återkommer när vi varit där! =))

Så kul med människor som delar med sig av bra och dåliga rese erfarenheter!

• Jagsjälv

Lustigt du inte fått mer svar. Sett fler trådar om W-strand förr. Njut av resan! Skrattande

• Jagsjälv

Kom på en sak till. Timmerdorferstrand är mysigt och har ett trevligt akvarium om man tycker det är kul att titta på fiskar.

• lynen

I vår lägenhet fanns både stekpanna och grytor, så man kunde laga egen mat. Det fanns en matbutik i området, som inte var jättedyr jämfört med Sverige, men det går att handla billigare i Tyskland, tex. i Heiligenhafen. Kan inte uttala mig om allergialternativ, men det finns jättemycket aktiviteter att göra, åtminstone på sommaren.

Svar på tråden Vi ska till Weissenhäuser strand! Erfarenheter?