Jag fick mitt första barn när jag var 28, hade då haft implantat sen jag var 21, ammade honom i nästan ett halvår, allt gick bra, som det skulle. Hade massor av mjölk och den rann till när den skulle, men varning, dom första dagarna, veckan, blev bröstena skitstora, ömma, stenhårda och det kändes nästan som att implantatena skulle knuffas ut av svullnaden. Men, det blev bättre med tiden. Nu är jag 41 år gammal, har haft en period utan imlantat men har nu igen och det enda jag kan säga är att det går utmärkt att amma även med implantat på plats, men det som det handlar om är hudens kvalitet. Då, för över tretton år sen, så var min hud ung och spänstig och efter att jag ammat klart, så syntes det inte på bröstena att jag hade ammat, allt gick tillbaka som vanligt. Skulle jag amma nu, idag, så kan jag se att huden skulle sträckas ut och implantatena skulle hänga ner till troskanten efter jag var klar. I och för sig har jag mycket större storlek idag än då (225 ml mot 500, så det dubbla) , men allt har med hudens spänst att göra. Som en del rekommenderat här, så vänta helst tills du är klar med att vara gravid och amma, sen tar du och gör en förstoring. Lycka till!