• Anonym (amning)

Amning med silikonbröst.

Hej, 
    Jag har två barn, och kanske blir det fler i framtiden.
    Nu är det så att mina redan innan små bröst har blivit nästintill obefintliga efter att ha ammat två barn, så jag funderar på en bröstförstoring framöver.

Hur går det att amma sin bebis när man förstorat brösten? Jag vill kunna amma om jag får fler barn.

Nåt annat med brösten som skiljer sig när man är gravid/ammar om man gjort en förstoring?

• Svar på tråden Amning med silikonbröst.
  • siljeholm

Linda Rosing (nytt efternamn?) har ju ammat och hennes bröst är väl fyllda med silikon:)

• Furstinna

Det går utmärkt att amma. Inget förutom att dom blir väldigt stora. Men jag ska ge dig ett tips. Vänta med en operation tills du fått alla barn du vill ha. Brösten förändras efter en graviditet även om man opererat dem. Dom riskerar att bli slappa och hängiga så värdefullt tips är att vänta. Jag hade väntat med tanke på hur mina förändrades.

• Furstinna

Med tanke på hur mkt det kostar så är de inte värt att operera dom nu om du är osäker på om det blir fler barn.

• Anonym

Jag fick mitt första barn när jag var 28, hade då haft implantat sen jag var 21, ammade honom i nästan ett halvår, allt gick bra, som det skulle. Hade massor av mjölk och den rann till när den skulle, men varning, dom första dagarna, veckan, blev bröstena skitstora, ömma, stenhårda och det kändes nästan som att implantatena skulle knuffas ut av svullnaden. Men, det blev bättre med tiden. Nu är jag 41 år gammal, har haft en period utan imlantat men har nu igen och det enda jag kan säga är att det går utmärkt att amma även med implantat på plats, men det som det handlar om är hudens kvalitet. Då, för över tretton år sen, så var min hud ung och spänstig och efter att jag ammat klart, så syntes det inte på bröstena att jag hade ammat, allt gick tillbaka som vanligt. Skulle jag amma nu, idag, så kan jag se att huden skulle sträckas ut och implantatena skulle hänga ner till troskanten efter jag var klar. I och för sig har jag mycket större storlek idag än då (225 ml mot 500, så det dubbla) , men allt har med hudens spänst att göra. Som en del rekommenderat här, så vänta helst tills du är klar med att vara gravid och amma, sen tar du och gör en förstoring. Lycka till!

Svar på tråden Amning med silikonbröst.