• HH78

Fleeceoverall till bebis i April

Hej alla familjelivare!
    Jag har köpt en fleeceoverall idag på kappahl ( ngn som vet vilken det är kanske?, en grå med en nallebjörn på bröstet ).
    Jag har bf 12 April, och undrar om det kanske blir för varmt för liten i April? Köpte stl 62..

• Svar på tråden Fleeceoverall till bebis i April
  • MoaMajken

Jag köpte fleeceoverall och hade BF i slutet av april. Men min bäbis kom i maj ..... och jag fick "tvinga" på honom den en gång för att det inte skulle vara ett bortkastat köp.....
    Det är nog jättebra med en sån i april.
    Lycka till !

• bebisyra

mycket bra fråga.. har själv funderat på det... bf 19/4...
    Vore bra om ngn gav oss svar

• HH78

Ja
    Jag tänkte att April kan ju vara ganska kylig, och även Maj, samt att sommarkvällarna kan ju vara lite kalla. Och bebisar ligger ju bara stilla i sina vagnar och blir kallare fortare än vi... svårt det där...

• bebisyra

Gaahhh! Okej.. så jakten på en overall startar nu alltså! Kappahl nästa, med andra ord!

• memlan

Kanske beror det lite på vart man bor, Vi bor i Göteborg...
    Min son föddes den 9e april. Han använde sin fleeceoverall jätte mycket! Kanske inte så ofta i vagnen, men i bilstolen och faktiskt hade han den på midsommarafton då vi satt ute till ganska sent. Jag tror att du gjort ett bra köp.

• ökenblomman

Ut och promenera alla kyliga kvällar så får du säkert användning för den!

• Envis som en mulåsna

Det skulle jag inte tro att det blir. Det är knappast så att det är varmt i april....oftast inte iaf.

Tänk bara på att inte klä på för mkt under fleece overallen eftersom fleec blir mkt varmt. Det kanske räcker med en kortärmad body och strumpor o ej för tjocka byxor.

Med liten filt på oxå så blir det säket jätte bra.

• JohPet

Jag har tänkt så att jag har nog en extra filt eller åkpåse i stället om det är kallt. Man har ju kläder också under overallen

bf 23 april.

• HH78

Tack alla för svar!
    Nu känner jag mig nöjd och hoppas jag får användning av den!!

• Supermummy

Somrarna i Sverige är inte jättevarma precis... *pessimistisk*

• enilorac

Jag tvekade jättemycket på att köpa en fleeceoverall och jag har BF i april.
    Det blev en tuff jeansoverall från P.O.P istället som man i så fall kan ha en tjockare tröja under.

Någon vecka senare såg jag ett jättebilligt fleeceset på HM med tröja och byxor, så jag köpte det med, men jeansoverallen med matchande snusnäsduk till är min favorit.

Kram C

• Lalalong

Har BF 22/4 och har aldrig tänkt tanken att jag skulle köpa en overall... !

• Norahs mamma

Beror ju på vart man bor!
    men ja, du har nog användning av den!

Jag hade täckoverall till min nyfödda i mars, då var det -17 grader...
    Det var även snöstorm den 17e maj, så då fick overallen komma fram igen.
    Bor i mellersta Norrland.

• Bella B

Håller med ovanstående om att det nog inte alls är så dumt med en fleeceoverall till din aprilbebis. Kan ju vara kyligt ända in i juni numera Däremot opponerar jag mig mot storleken! Bebisen kommer garanterat drunkna i sin overall om det är en 62:a för den är nog inte lagom förräns till hösten. Jag skulle bytt den till en 56:a kanske tom stl 50. Overaller är oftast stora i storlekarna och så lång användningstid har den ju inte med tanke på årstiden. Min son är född i slutet av augusti och han fick en overall i stl 56 i present (PoP) Den var sååååå stor till honom och passade inte förräns han var ca 3 månader så jag köpte en i stl 50 på Lindex som han hade fram tills dess under hösten.

Jag ska också få en aprilbebis och räknar med att enbart hinna använda den minsta overallen i stl 50 innan det blir för varmt...

• Norahs mamma

Håller med Bella om storleken...

Norah var stor för tiden när hon föddes, och en 56a fanns det lite och växa i...

• NovaAlexandra

Jag fick bebis i april och använde overallen mycket. men den var i storlek 56 och hon drunknade i den. så köp en storlek mindre

• Sicilly

Ååh, det här med storlekar är så jobbigt.....alla säger olika....blir inte klok på det här. De flesta säger: köp 62 i overallen och 56 i kläderna under. Min man envisades med att vi skulle ha storlek 62. Få se om det blir för stort....har bf i mars, men jag antar att man kan ha en fleeceoverall till kalla vinterkvällar också....Sedan beror det mycket på hur mycket kläder man har under. Om det till exempel regnar i sommar och min bebbe har en liten kortärmad body på sig, så blir det nog väldigt bra med en fleeceoverall...

• Kajak

Eftersom jag har "gått från" majmamma till aprilmamma så jag har börjat fundera på fleeceoverall till bebisen (BF 30 april)

Så jag tror jag ska köpa fleeceoverall så jag kan ha bebisen ute i vagnen ofta!

Långa promenad är alltid härlig på våren (här i dalarna iallafall)

• HH78

Då ska jag nog byta stl, till en 56:a.. Tack för bra tips!

Svar på tråden Fleeceoverall till bebis i April