Jag känner inte till dina mediciner och vet inte om de har nedsatt känsel som biverkningar. Det verkar som att du misstänker att det kan vara din medicin som kan vara orsak? Om det är en biverkning av din medicinering borde du kunna se ett före- och efter, alltså att du hade en annan känslighet innan du började med medicin och att det förändrats efter det.
Om det är så, så prata med din läkare! Börja inte laborera med mediciner själv, utan be om råd och hjälp att eventuellt byta medicin.
Annars tänker jag att man kan få den typ av upplevelser som du har av andra orsaker också. En grej är att klitoris i sig inte alltid är den "känsligaste" punkten, eller det ställe som är skönast att smeka. För många tjejer kan det faktiskt kännas direkt obehagligt eller göra ont när man rör direkt på klitoris, särskilt om man inte är upphetsad innan. Många tjejer tycker istället att det kan kännas skönare att smeka på klitorishuvan, eller runt omkring.
Det du skriver att din klitoris "inte reagerar på nånting" får mig också att fundera över lite vad du har för föreställningar om vad som ska hända med den? Klitoris är en mytomspunnen liten sak, den kallas för "magisk knapp" och det ena med det andra och det skrivs och pratas vitt och brett om detta organ, så det är lätt att man får diverse uppfattningar om hur ens klitoris "ska" fungera. I själva verket är det så att klitoris kan vara ganska olika utformad hos olika tjejer. De kan vara stora och små, framträdande eller "tillbakadragna", en del är superkänsliga, andra vill ha hårdare stimulans. Det är inte alla som får en tydlig "erektion" där klitoris blir mer framträdande heller, vilket man kan tro när man läser om klitorisars egenskaper.
Jag skriver det här för att jag vet att många kvinnor har rätt dålig kunskap om sina kön och framförallt är det vanligt att man går omkring och tror att man inte är normal bara för att man har läst eller sett nånstans om hur någon annan kvinnas kön funkar eller ser ut. Vi är alla olika, och har vårt eget sätt att fungera på, och det är väl egentligen nåt alldeles fantastiskt och spännande!
Sedan reagerar jag på det du skriver om att du tycker din kille är klängig och tycker det är jobbigt när han har stånd. Det låter som om du känner dig stressad och pressad och upplever sex som kravfyllt istället för lustfyllt.
Om du går omkring och känner så, så är det inte så konstigt om din kropp säger ifrån och inte vill vara med! Vad man känner och tänker innerst inne påverkar hur kroppen fungerar mer än man tror! Psykologisk stress är den vanligaste orsaken till att man inte kan njuta av sex, visste du det? Alla vet ju att stress och nervositet kan göra killar impotenta, och det är faktiskt samma för oss tjejer. Det syns kanske inte lika tydligt, men det kan kännas som du beskriver, att det inte är skönt och att kroppen inte svarar på stimulans.
Är det så det är för dig, så är mitt tips att du och din kille backar ert sexliv några steg. Ni måste göra så att sex blir avdramatiserat för dig, så att du inte längre förknippar sex med stress, prestation och misslyckanden.
Så länge du har en negativ bild av sex och har sex ändå, så riskerar du att det blir en negativ spiral där det bara byggs på med nya negativa upplevelser hela tiden för att du är stressad, kroppen inte vill vara med, du blir besviken och frustrerad och så blir sexsituationer bara mer och mer ångestfyllda.
Det är jätteviktigt att du pratar med din kille om det här, exakt vad du känner, och att han hjälper dig att hitta lusten till sex igen.
Börja med att införa totalt samlagsstopp. Inga samlag, inget pillande med kön, ingenting sexuellt på ett så direkt sätt, utan bara mys och kel. Kramas, smek varandra (fast inte på könen), kyss varandra, bara var nära och fokusera på att hela tiden känna vad som händer och sker, vara närvarande i nuet. Se vad som händer när du får vara nära utan att behöva tänka att "nu kommer han snart vilja ha sex igen". Håll på såhär så länge du behöver, det kan vara veckor och det måste få vara okej. När du känner dig redo, alltså när du känner att du har LUST till mer, kan ni utöka kelet till att omfatta tex. att han kysser dig över kroppen och kanske närmar sig könet(eller vad ni nu tycker känns rätt att göra) . Kanske känner du att du kan smeka honom, eller känna dig lugn om han smeker sig själv utan krav på att det ska leda vidare.
Bygg på bit för bit i så lugn takt att du känner att du hänger med. Du ska inte gå vidare till något annat steg så länge som du inte verkligen längtar efter det!
Undvik vanliga samlag så länge att du till slut verkligen känner att du inte kan låta bli, men var noga med att sätta stopp och gå tillbaka till att bara smekas/göra något annat om du skulle känna att det blir jobbigt och att du inte hänger med igen.
Den här tekniken är till för att man ska hitta tillbaka till sin egen lust, eller lära känna sin egen lust. Verkligen stanna upp och känna efter. Det kan verka som en passiv metod, men man måste jobba aktivt med det här för att det ska funka. Det går inte att bara kela lite halvhjärtat en gång eller så, utan ni måste gå in för det och tex. avsätta en stund varje dag (då ni kanske skulle haft sex annars) och ägna er åt varandra i en kvart eller så där ni kan vara helt avslappnade och fokuserade på varandra.
Sexstress kan inte botas genom att man försöker tvinga sin kropp att ha sex. Det blir lätt en väldigt ond spiral.
Hoppas jag kunnat ge dig något råd som du kan använda
!
Kram!