• Callina

Någon som satt fönster på en innervägg till tex klädkammare eller litet rum utan riktigt fönster?

Jag ska flytta väggen i klädkammaren så den blir större och använda detta utrymme för mig själv att sova i. Förutom att fixa bra ventilation så funderar jag på ett fönster som då kommer att vara ut mot en inre hall i lägenheten. Detta för att kanske minska känslan av att det är så litet och att det kanske kommer kännas lite instängt. På insidan kan man ju ha en snygg rullgardin man kan dra ned på natten om man vill.  Ev tänker jag även ha en dörr med ett fönster i, runt eller vanligt.

MEN är det någon som har satt fönster på en innervägg eller vad man ska kalla det? Skulle vara så roligt att se om någon annan gjort det och hur det blev?

• Svar på tråden Någon som satt fönster på en innervägg till tex klädkammare eller litet rum utan riktigt fönster?
  • dooleys85

puffar tråden då vi med har ett förråd som är lika stort som ett rum där ena sonen ska bo och måste också sätta ett fönster i väggen

Våra grannar har tydligen gjort det så får se om man kan få kika hos dom hur det ser ut. 

¸.?*¨*?☆ Isaac 051109, Elias 080923, Nova 101231☆?*¨*?¸.
  • Therese med 2 huliganer

Vi he gjort det i två olika väggar här hemma. Det ena är mellan liten hall och köket. Detta för att skapa rymd i den lilla hallen som annars känns väldigt trång.

Det andra sitter mellan våra söners rum. Detta för att vi byggde om ett sovrum och klädkammare till 2 lika stora rum. Så för att rummet längst in (fd klädkammaren) skulle få in dagsljus löste vi det så ; )

nuppi.blogg.se/category/barnrummet.html

På de bilderna kan man se lite hur de blev i killarnas rum. Har en mörkläggningsgardin från Ikea som vi fäller ner på natten och om vi behöver "skapa" avskildhet. Blev över förväntan faktiskt.

Vet att de finns bilder någonstans i bloggen på hallen/köket men hittade inte de nu...

• Girle

Vi gjorde nyligen om vår klädkammare till babyrum åt vår son. Vi var inne på att göra ett innefönster precis som du, men kom fram till att det var för mkt jobb. Istället bytte vi ut dörren till en glasdörr och det blev så bra! Släpper in ljus och är en snygg detalj i hemmet. Dörren hittade vi på bauhaus för 1500 kr. Mkt billigare än att sätta in fönster mao.

Här kan du se hur det blev
    lifestyleblogs.se/girle/2011/10/31/valkommen-in-till-ebbot

Lite inspiration kanske, även om det inte är ett fönster

• La Lola
    Girle skrev 2012-02-14 11:01:54 följande:
    Vi gjorde nyligen om vår klädkammare till babyrum åt vår son. Vi var inne på att göra ett innefönster precis som du, men kom fram till att det var för mkt jobb. Istället bytte vi ut dörren till en glasdörr och det blev så bra! Släpper in ljus och är en snygg detalj i hemmet. Dörren hittade vi på bauhaus för 1500 kr. Mkt billigare än att sätta in fönster mao.

Här kan du se hur det blev
    lifestyleblogs.se/girle/2011/10/31/valkommen-...

Lite inspiration kanske, även om det inte är ett fönster
    Vad snyggt det där var!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Callina

Vad fina bilder, tack snälla ni.
    Jag ska fundera lite, jag får tillträde till lägenheten nästa fredag så då ska jag bestämma mig. Jag har också funderat på en dörr med fönster, man kan ju ha en rullgardin på insidan om man vill dra ned. Vi ska ändå riva väggen och enligt min kille så är det inga problem med att sätta in ett fönster så jag kan välja precis som jag vill ha det.  (vi är särbos men han ska hjälpa mig renover lgh)

Ser gärna fler bilder om någon har några

Svar på tråden Någon som satt fönster på en innervägg till tex klädkammare eller litet rum utan riktigt fönster?