• ankizen

föda i södertälje? juli-06

hej hej..
    jag och min sambo måste ev. flytta till södertälje i sommar och vår andra bebis väntas komma 25e juli -06. är lite orolig då jag inte känner en kotte i södertälje.
    hur är bvc i södetälje? har en son som är 7 månader.
    förlossningen och bb i södetälje? hur är det där? får pappan sova över? någon som vet?
    någon med barn som bor där som man kanske kan umgås med? i min ålder mellan 20-30 år.. typ..
    är lite orolig..

• Svar på tråden föda i södertälje? juli-06
  • Jossi78

Jag kan säga att förlossningen på södertälje är hur bra som helst!!! Har förr båda mina barn där & har bara bra att säga!!!

• ankizen

okaj... ehm... okaj... det var ju en liten del i det hela..

• Tess05

Ja pappan får sova kvar om det finns plats men de har ju det nyöppnade BB+ som är familjerum. Har själv inte någon erfarenhet men får det snart, har bf 2/2

• ankizen

okaj.. skulle gärna vilja komma upp å kika innan det är dags.. kan man få göra det tror du?

• Jossi78

Jag kommer inte riktigt ihåg hur många familjerum dom har, men pappan får sova över om dom har rum!!! Hur bvc är där de vet jag inte...

• flygare

Hej
    Födde min son där i juli 05, Är kanonnöjd med både förlossning och BB. Min sambo fick stanna kvar.

• Tess05

Vi har varit med MVC och "hälsat på" men det är nog bara att fråga om man kan få komma på en rundvisning

• Lorelei

Jag tillhörde MVC Lotsen och de var underbara! Låg inne på BB i tre omgångar varav två innan förlossningen (sammanlagt nästan tre veckor!) och är jättenöjd med personalen och bemötandet. Självklart finns det saker jag hade velat ha annorlunda men så är det väl alltid. Min fästman låg kvar andra natten efter att lillkillen kommit och det rummet kostade 320 kr annars är det 80 kr per dygn som gäller om jag minns rätt. Förlossningen var underbara. Jag sprang där minst två gånger i veckan sista tre månaderna och blev alltid väl omhändertagen! Vilken BVC man tillhör beror ju på var i stan man bor. Vi tillhör Luna BVC och jag är jättenöjd. Fråga på bara

• Svinto78

Man får inte komma på rundvandring på Södertälje BB just nu!! Dom har besöksförbud p.ga nån smitta som härjar bland bebisarna just nu. Ska själv föda där i februari och jag har inte fått komma på besök tyvärr!! Man får inte ens ta emot besökare när man ligger där, enbart pappan!

• Lorelei

Det är pga RS-virus... är så varje år.

• ankizen

oj... smitta å grejer...
    jaha.. jag funderade på att åka upp till våren och kika... vet ju inte vart vi ska bo ännu så vilket bvc och mvc vi ska till höra har jag inte en aning om..
    men alla verkar bara ha positiva åsikter om s-tälje förlossning och bb så..
    känner mig ganska nöjd...

• Svinto78

Man behöver inte "tillhöra" nån speciell mvc/bvc. Jag bor nu i Åkers Styckebruk men går på "Lotsens" mvc i Södertälje. Har bott i S-tälje i 23 år så det kändes bättre att gå dit eftersom jag har gått där tidigare. Man får välja vart man vill gå till och du måste inte gå dit du "tillhör" bara för att du bor däromkring.

Svar på tråden föda i södertälje? juli-06