• Zunrose

Förstår inte hur vissa vågar göra det!!

Jag ser på facebook vänner som är ensamstående och dejtar killar som de gjort kanske i någon månad och helt plötsligt dämpar över ansvar och så på killen jag själv klarar inte det kommer ta tid innan jag låter en kille jag dejtar ens byta en blöja på dottern. Eller bara en sådan sak som hämta på dagis utan mig.....

bara jag som är så ``mesig´´ ?   

• Svar på tråden Förstår inte hur vissa vågar göra det!!
  • Queenie70

Nej, jag känner likadant. Skulle aldrig låta en man jag kännt i några veckor eller månader vara barnvakt åt mitt barn. Det finns fler pervon därute än de flesta anar, och ibland letar de efter kvinnor som har barn i "lämplig" ålder.

• Zunrose
    Queenie70 skrev 2012-02-13 21:30:09 följande:
    Nej, jag känner likadant. Skulle aldrig låta en man jag kännt i några veckor eller månader vara barnvakt åt mitt barn. Det finns fler pervon därute än de flesta anar, och ibland letar de efter kvinnor som har barn i "lämplig" ålder.

ja usch :(
  • mia maria

Det går ju inte att sätta en gräns för när det är lämpligt att ens nya partner tar ansvar för barnen, utan det får ju helt enkelt var o en bestämma när det känns lämpligt i just den relationen!

• mia maria

Och är det mot alla odds en pedofil som du dejtar så lär det nog märkas tids nog ändå, o då spelar det ingen roll om du lämnade över ansvaret efter en månad eller ett år!
    Förhoppningsvis så är den risken försvinnande liten, så oroa dig inte för det om du träffar en ny kille, tycker jag! Använd ditt sunda förnuft så löser det sig säkert bra i slutändan!

• Jonazid

Nu har ja inga barn och är kille. Men tycker INTE du är löjlig. Det ska ta tid.

• Zunrose

Anledningen till mitt tänk är att jag har i minne en artikel jag läst om en mamma som var och jobba så när hon kom hem hade hennes sambo kvävt hennes son med kudden för han hade varit jobbig...

(det var inte deras gemensamma barn)  

• mia maria
    Zunrose skrev 2012-02-26 18:37:31 följande:
    Anledningen till mitt tänk är att jag har i minne en artikel jag läst om en mamma som var och jobba så när hon kom hem hade hennes sambo kvävt hennes son med kudden för han hade varit jobbig...

(det var inte deras gemensamma barn)  
    Ja det var ju naturligtvis hemskt, men det hade ju lika gärna kunnat ha varit den biologiska mamman eller pappan som gjort det, i frustration över att barnet skrek eller något annat som gjort att föräldern tappat fattningen.

Man kan ju inte gå o ha i åtanke att ens nya dejt är en eventuell barnamördare, för då kommer man ju aldrig att kunna lita på en ny partner..!
    Att den nye pojkvännen kväver ens barn hör ju som tur är till ovanligheterna..!

Däremot kan det ju vara bra att känna sig någorlunda trygg med relationen av andra skäl, innan man introducerar en ny partner för barnen - men det är ju som sagt upp till var o en när man tycker att det känns okej..!
Svar på tråden Förstår inte hur vissa vågar göra det!!