Kan man frysa glaserade cupcakes, samt prinsesstårta?
Ska ha dop på lördag och känner att det som borde göras dagen innan (eller egentligen helst samma dag) börjar bli för mycket. Ska både lägga på marsipan på prinsesstårta, samt dekorera denna tårta på fredag (vet att man helst ska göra detta, samma dag, men kommer aldrig hinna detta, så jag fodrar marsipanen med olja och håller tummarna för att den inte svettas). Inser att det troligen även ska glasera mina infrysta muffins så sent som möjligt och undrar därför följande: Kan man glasera muffinsen tex redan på onsdagen och frysa in dem så? Gör ett par med Philadelphia och florsocker frosting och ernst annan sats med frosting av vispgrädde, florsocker och maskarpone. Kan man även frysa prinsesstårtan med marsipanen pålagd? Säljs ju frysta i affären, men är orolig att marsipanen ska svettas eller att smaken ska påverkas. Angående tårtan är annars min plan att fylla den på torsdag. Lägga på marsipan och dekorationer på fredag och servera på lördag eftermiddag. Angående cupcakesen: kan jag glasera dem redan på onsdagen och förvara dem i kylen tills på lördag. Tänker att florsockret kanske konserverar