• unnamnd

Min gravida tjej tappar känslor, HJÄLP

Hejsan, vet inte vart jag ska vända mig och provar här eftersom ja inte har berättat för någon om att min flickvän e gravid.

Men vi börjar från början:

Jag och min flickvän har varit tillsammans i 4.5 månader och jag har aldrig varit mer kär och det har aldrig kännts mer rätt.. även hon TYCKTE så...

Vi hade mysigt å gosa, men som alla nykära.. och vi planera redan vår framtid osv allt va riktigt underbart tills den dagen hon blev gravid, båda fick en chock men att vi tyckte att de skulle bli roligt  och mysigt med ett litet kärleksbarn :) och hon sa att hon skulle flytta till mig,  men då hon var gravid i 4:e veckan så började hon pussa mig mindre,kramas mindre, tog avstånd från mig i soffan, börjar sova med pyjamas, eget täcke, å ja blir orolig å frågar varför hon gör så? å då säger hon att ja kväver henne att hon måste få space och att jag är för "på" ..hon vill att ja ska sluta kramas/pussas å så.., ere så att hon vill kramas/pussas så sa hon att hon kommer till mig   ja förstår liksom inte.. de kom så fort, från att vara jätte kära till inga känslor kvar typ... jag e fortfarande hur kär som helst men inte hon värkar det som..

Nu så har hon bestämt att hon vill vara utan mig i minst 1 vecka... och smsen jag får är rätt så stela och inte ett dugg kärleksfulla.. och ja tänker liksom om ja inte ska vara för på så är de hon som får börja skriva puss å kram eller älskar dig etc, men de händer ju inte att hon gör de.. förut vare puss <3 å älskar dig å saknar dig med mera.. och jämt innan nån av oss skulle sova så skrev vi något fint till varandra å förklarade hur mkt vi betyder för varandra.. men nu när hon e borta på sin "pojkvän fria vecka" så vare bara: aja ska sova, sovgott sen.. puss <3.

Jag mår så dåligt :( har haft deprition förut.. men nu e de riktigt illa.. måste snart vända mig till en psykolog tror ja.. vet inte vart ja ska vända mig :( jag mår så jäkla dåligt!! :(

Vi ska ju ha barn!! ett litet barn! och ja har förklarat för henne att ere så att hon tappar kännslor för mig pga barnet så är de inte för sent att göra abort för att rädda förhållandet lixom... och tar de slut så får ju ungen växa upp utan sin pappa i hemmet :( men hon sa direkt, jag kommer inte göra abort så är de bara.. och ja sa, men hur självisk kan man vara? vi va 2 om att skaffa barn och barnet ska ju få växa upp i en kärleksfull familj med sin mamma och Pappa då sa hon surt: ja i sängen va vi 2.. eftersom hon håller på tappar känslorna så tycker iaf jag (fast jag vill ha barn) att hon ska göra abort för att rädda de fina vi hade.. men de tycker inte hon.. hon vill hellre att förhållandet tar slut än att ta bort ett litet foster i 6:e veckan..

Är  de normalt att de blir så för kvinnor i graviditeten?  snälla hjälp mig! är så fruktansvärt ledsen

Jag vill ju så klart ha barn, jag har längtat efter barn i flera år... men jag vill ju såklart vara tillsammans med den jag har barnet med och att vi ska vara lyckliga å kära...

Vi är tillsammans forfarande och det har endast gått 2 dar ifrån varandra å jag håller på bryter ihop.. ja får ingen sömn, fäller flera tårar, har inte grinat så här sen ja va riktigt liten... ush så hemskt detta är :(

• Svar på tråden Min gravida tjej tappar känslor, HJÄLP
  • angie91

hej! alla e vi olika så jag kan inte lova något..
    jag blev gravid med sambon strax efter vi träffades..  
    jag hade ett sju jäkla humör med alla hormoner..
    i början av grav mår man ofta ganska dåligt... o då kan de juh va såå att man vill ha space eller int va nära....

jag o sambon älskade att få ett kärleksbarn.. men det slutade tyvärr med en operation då det visade sig vara en graviditet utanför livmodern.. vi förlorade vårt älskade barn.
    o ja tror int man förstår hur ont det kan göra..

det sista du borde göra nu är att pressa henne till abort.
    själv anser jag att det bästa e att veta att tjejen/killen kommer sköta om sitt barn.. man kan aldrig veta om ett förhållande kommer att hålla..

förhoppningsvis mår hon bara dåligt (mår illa osv) o har humörsvängningar.. försök hitta nån elle några att prata med.. här elle irl.. o försök ge henne lite tid.. pressa henne int då kanske hon blir stressad irriterad o väljer nått dumt.  BERÄTTA/FÖRKLARA för henne hur du verkligen känne o försök ha en öpppen dialog.

jag hoppas det löser sig!  

Styrkekramar {#emotions_dlg.flower} 

• Lunatica

Oj, kände nästan igen mig själv där, förutom att jag inte har varit gravid! För mig försvinner dom "nykär" känslorna fort! Och ett av mina ex var väldigt på med massa gull i gull.. Funkade inte alls för mig! Missförstå mig rätt! Jag älskar kramar, pussar och närhet! Men inte 24/7 :) vissa att du finns där så kommer hon till dig! Men samtidigt ska du inte behöva acceptera vad som helst! Är man en gull person, så behöver man kanske någon som delar det behovet!
    Mitt ex hittade efter mig en tjej som delar hans gull i gull och dom passar så galet bra ihop!

Önskar dig all lycka och grattis till kommande bebis :)

Kram

• rockaroll

Jag skulle tippa på att hon har hormonstormar utan dess like just nu, hon kanske mår illa.. Kanske t.o.m mår illa av din lukt? Man blir väldigt känslig och knepig när man är gravid, speciellt i början när man mår illa. Hon kanske är livrädd också, det är väl inte helt omöjligt.. Hoppas hon själv förstår vad det beror på och att hon snart blir sig själv igen!

• Momalicious

Jag blev typ likadan under min graviditet, minus att jag inte ville flytta i en vecka. Från och till hela graviditeten kände jag mig knappt kär, tyckte kyssar var äckligt osv. Men jag visste att det bara var hormoner och så fort vår bebis var ute blev jag som vanligt igen. Som tur var förstod både jag och min stackars sambo att jag blev knäpp pga graviditeten och inte bara allmänt. Hoppas det är likadant för er.

• Miloxan

Är gravid för 6e gången och har reagerat lite olika under graviditeterna. Vid några av graviditeterna så har jag periodvis dragit mig undan och varit fräsig mot min sambo. Det händer så mycket med kroppen att det ibland blir jobbigt att behöva tänka eller brys sig om någon annan. Man blir väldigt ego som gravid och fokuserad på sig själv och bebis. Tror det mest blir så  gången sen lär man sig att man måste tänka lite på pappan oxå. när bebis är född kan mamman bli väldigt fokuserad på bebisen och strunta helt i mannen....inte alla blir så men en del. 

• rockaroll

Miloxan har rätt, även amningshormoner kan göra en avståndstagande mot pappan. Min bebbe är tre månader och jag har inte varit sugen på sex en enda gång. Kan tycka kyssar och hångel är vidrigt vissa dagar.

• SL87

Jag blev gravid i augusti och vårt barn kommer i maj, jag var upp över öronen kär i min sambo (eller jag är) men med hormoner, allt som händer i kroppen och dylikt så känner man sig inte alls kär längre!

Jag ve t att jag älskar honom och skulle aldrig lämna honom, han är det bästa som hänt mig, men minsta lilla sak han gör kan irritera mig och vi har haft sex en gång på cirka 4 veckor nu! Det där kommer att gå över!

:)

• himlafin

Tjejer blir helt enkelt lite sjuka i huvudet när man är på smällen. Speciellt i början. Stå ut ett tag till så ska det nog lösa sig ;)

• unnamnd

Är riktigt tacksam för alla svar :)

Idag så skrev hon att hon älskar mig och saknar mig, men att hon behöver den här fria veckan för annars hade de nog gått åt helvete.. å ja hoppas verkligen att allt kommer bli som förr om inte bättre med ett litet barn med :)

men de e ju lite jobbigt då hon bor 10 mil ifrån mig å att hon skulle ha flyttat om en vecka men inte kommer att göra de.. man vill ju vara med hela tiden nu när hon e gravid.. men man får väl stå ut...

tack ännu en gång för era svar :)

Kramar till er!!

• Loriyana

Ge henne det utrymme hon behöver. En graviditet är en enorm omställning för många kvinnor och man behöver lite lugn och ro för att kunna vänja sig. Hormonerna går upp och ner som en berg-och-dalbana.

Svar på tråden Min gravida tjej tappar känslor, HJÄLP