• trossan

Kamala eller Khao Lak för par utan barn?

Hej, 
    vi tittar på att ta en resa en vecka till Thailand i mars, som en sista resa bara vi innan bebisen kommer och medans jag fortfarande kan flyga.
    Kommer vara i 5e månaden ungefär, så känns ok att resa så långt då.

Hur som helst så har vi två alternativ och det är antingen Kamala Beach eller Khao Lak.
    Det datum vi kan åka går det bara flyg till Phuket, och jag tänker inte bo inne i Phuket ( vare sig Patong, Karon eller Kata).

Men var trivs vi bäst och var blir vi inte helt uttråkade? Var blir vi heller inte helt galna på att det bara är en massa barnfamiljer? :)

Funderar på Sunprime Kamala beach för att det finns gym där plus barnfri pool, eller något av hotellen i Khao Lak.

Alla råd är superuppskattade!

Vi har alltså inget alls behov av festande, men jag vill kunna gå till små lokala restauranger på stranden och inte vara fast vid hotellets buffe!

tack!! 

• Svar på tråden Kamala eller Khao Lak för par utan barn?
  • Gladskit

Gillar ni att bada så välj inte Khao Lak. Vi har varit där liksom på Phuket, i Krabi, på Lanta och en del andra ställen och vi tyckte att det var riktigt dåliga stränder i Khao Lak. Lyxproblem - jag vet, men jag kommer aldrig åka tillbaka dit och det är främst pga detta.
    Sen finns annat som är fint med Khao Lak, det är nära till nationalparken Khao Sok (tror jag det heter?) och man kan göra utflykter till Similan Islands.

Just Kamala har jag aldrig varit på så det är svårt att säga, är stränderna bättre där så hade jag valt det. Och barnfritt hotell med gym hade ju varit drömmen (innan man fick barn själv dårå )

• trossan

Åh vad roligt med svar :)

Men dåliga stränder i Khao Lak!? What? Är det sant?
    Jag trodde det var själva grejjen me Khao Lak, annars förstår jag knappt vad man ska dit och göra..

Det lutar väldigt åt Kamala nu då.
    Tänker också att detta ju blir vår sista vuxenresa så det är lika bra att passa på :)

Någon annan som har varit? 

• Gladskit
    trossan skrev 2012-02-14 16:13:35 följande:
    Åh vad roligt med svar :)

Men dåliga stränder i Khao Lak!? What? Är det sant?
    Jag trodde det var själva grejjen me Khao Lak, annars förstår jag knappt vad man ska dit och göra..

Det lutar väldigt åt Kamala nu då.
    Tänker också att detta ju blir vår sista vuxenresa så det är lika bra att passa på :)

Någon annan som har varit? 
    Ja, jag kanske är kräsen
    Men stränderna i Khao Lak var mer grovkornig sand och vattnet var grumligt. Då jämför jag med de andra ställen jag varit på som då tex. Kata Beach, Kata Noi, Krabi och Lanta.
    Det blev också djupt fortare, i och för sig något man kanske uppskattar som vuxen. Men näe, jag tycker inte att det var bra där.
    Hoppas du får fler svar!
  • trossan

Mycket bra info.
    Jag som trodde det var vita paradisstränder i Khao Lak!
    * lurad * :) 

• trossan

Ingen annan som varit i Kamala el Khao Lak och kan säga bu eller bä!?

• Liafia

Kamala utan tvekan. Har varit på båda ställena. Gillade inta alls Khao lak. Ingen kul strand och bara en enda hårt trafikerad gata typ. Kamala är inte stort heller men mysigt och bara en kvart med tuktuk från Patong om man vill shoppa eller kolla kaoset.
    Från stranden i kamala kan man ta longtail om man vill ut till fantastiska ständer. Annars är stranden i Kamala fin som den är.

• trossan
    Liafia skrev 2012-02-15 10:46:24 följande:
    Kamala utan tvekan. Har varit på båda ställena. Gillade inta alls Khao lak. Ingen kul strand och bara en enda hårt trafikerad gata typ. Kamala är inte stort heller men mysigt och bara en kvart med tuktuk från Patong om man vill shoppa eller kolla kaoset.
    Från stranden i kamala kan man ta longtail om man vill ut till fantastiska ständer. Annars är stranden i Kamala fin som den är.
    Underbart! Blir mycket glad för dessa tips!
    Känner mig nu väldigt säker på det som jag eg känt hela tiden.

tack!!! :) 
Svar på tråden Kamala eller Khao Lak för par utan barn?