Drömmer du om att bo på landet?
Motivera
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 12:31
Enligt svt´s program drömmen om landet så drömmer var tredje svensk om att bo på landet. Är därför nyfiken på hur det ser ut här på fl.
Motivera
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 12:31
Enligt svt´s program drömmen om landet så drömmer var tredje svensk om att bo på landet. Är därför nyfiken på hur det ser ut här på fl.
Aldrig i livet!
Jag bodde de första 13 åren att mitt liv på landet och jag skulle aldrig göra mina barn så illa och bosätta mig på ett sånt ställe.
Nu snackar vi landet, inga bussar, inga grannar, ingenting.
Jag har ingen dröm om att bo på landet och bor i en storstad. Skulle nog få lappsjuka på landet :) Men det skulle vara härligt att vara nära naturen.
Absolut! Gör det och älskar det! (Förutom ibland på vintern när det snöar så mycket att det blir problem, å andra sidan funkar nog snöröjningen inne i stan här sämre än vad den gör här ett par mil utanför så jag ska inte klaga...
).
Är uppvuxen i stan, villaområde visserligen men har alltid längtat ut på landet. Mina år i lägenhet var de värsta jag upplevt.
Usch nej! Bor nu i en mindre by men har ändå Ica på gångavstånd och skolan på andra sidan staketet. Saknar stan ibland så ute på landet i ingenstans skulle jag aldrig bosätta mig.
Jag bor på landet och det är underbart Men så går bussen in till stan (Gbg) typ varje kvart så här är vi inte isolerade pga kollektivtrafiken.
Bor på landet men vi ska flytta till stan snart. Vill inte bo så långt i från bussen, kompisar, barnens kompisar, fritidsaktiviteter. Asjobbigt. Men att bo på en hästgård med cykelavstånd upp på om 10 år vore trevligt.
Har själv bott på landet och då lång bussbefinnelse och många kompisar och många djur.
Vi hade massa djur .
Sen lämnade jag bondelivet och flyttade till storstadslivet mamma ett tag.
Sen bodde jag i storsstadslivet ca några åt tis 2 av barnen kom.
Sen lämnade vi detta och flyttade från sverige till danmark.
Nu bor vi på LANDET ja bland kossor och grisar haha tur att man har bil nu annars kommer man ingen stans
Men detta är det bästa slipper stress osv .
Det finns många berättelser om stadsbor som, efter att ha tillbringat en vecka i juli på Österlen, bestämmer sig för att flytta ner för gott bara för att upptäcka att det inte på långa vägar är lika kul att sitta där i beckmörkret och snålblåsten i januari.
Jag har gärna ett fritidsställe på landet men det permanenta boendet får allt vara i närheten av civilisation
Fy, aldrig i livet.
Skulle vilja ha alternativet ibland, för ibland blir jag trött på storstan jag bor i och vill bara ut på landet, det bästa för oss hade nog varit att ha en sommarstuga helst i Sthlms skärgård, som inte kostade någonting där vi kunde spendera flera veckor på sommaren. Men hade nog saknat storstan om jag permanent hade flyttat ut på landet.