Behöver tips på ämnen till debattartikel!
Har fastnar på en skoluppgift och behöver er hjälp :) Jag ska skriva en debattartikel med en tydlig tes. Någon som vill ösa på med förslag på vad jag ska skriva om?
Har fastnar på en skoluppgift och behöver er hjälp :) Jag ska skriva en debattartikel med en tydlig tes. Någon som vill ösa på med förslag på vad jag ska skriva om?
Skriv om vad som helst. En debattartikel måste inte handla om något "upprörande" ämne. Välj ett ämne som du kan mycket om. Du kan t ex skriva om varför du föredrar sommaren framför vintern. Det viktiga är inte ämnet, utan hur du bygger upp din argumentering.
Ja men jag tycker det är jättesvårt att komma på något. Det ska ju finnas fakta också och inte bara eget tyckande.
Hmm djurrätt, musik, träning, barnkläder, djur.. men jag kan inte påstå att jag är särskilt kunnig. Jag jobbar på förskola och funderar på om det finns något där man kan skriva om.. Känner mig helt nollställd.
Några tankar: - Genus i förskolan, både bland barn och pedagoger (behövs det exv. manliga förskollärare? ) - Läroplanen (behövs den öht? ) - Olika typer av pedagogik (t ex Montessori, Waldorf, Reggio - behövs de? )
Ja! Den var bra! Fler manliga förskollärare!! Tusen tack! Nu ska jag googla massa info!