• Ensam är stark

    Den ensamma vägen mot en regnbågsbebis

    Finns det fler ensamstående kvinnor, som är i samma sitaution som mig, det vill säga homosexuell som valt attt skaffa barn utan en partner?

    Jag har tidigare varit gift med en kvinna och planerat barn och varit inskriven på stork klinik i köpenhamn.

    Vid det tillfället var det min fd fru som skulle bära vårt första barn, men nu är det plötsligt jag som ska stå i centrum, det är jag som ska gå igenom denna resa ensam!

    Det känns helt fantastisk att börja denna underbara resa!
    Jag har insett att ensam är stark, jag är verkligen redo!

        
         

  • Svar på tråden Den ensamma vägen mot en regnbågsbebis
  • Augustibarn

    Hejsan
    Jag är en regnbågsförälder eller ja inte än men jag väntar mitt första barn och jag är singel...
    Hade varit roligt om vi kunde följas åt.. hur går det för dig varit i köpenhamn än ??
      

  • sagapo

    Hej hej!
    Jag är också singel och planerar mitt första barn, är inte homosexuell men jag kanske får haka på er i alla fall? :) 

  • Ensam är stark

    Hej! Läggning spelar egentligen inte någon som helst roll! Det jag vill ha är någon att dela tankar och idéer med, och det är bara kul om vi följs åt! Om allt går som jag vill, så blir dte storken på Fredag ;) hur går det för er tjejer?

  • sagapo

    Jag har faktiskt hittat en privat donator som jag tänkte testa med innan jag åker till Danmark, blev så mycket lättare när han kunde komma till mig :) går allt som planerat gör jag första på måndag, är såå nervös! Har någon av er varit iväg än? Jag vet att det inte blir samma resa men jag tänkte om någon har tips på vad man kan göra för att lugna nerverna? Lycka till på fredag!! :)

  • Jovia

    Hej ! Jag är också homosexuell ensamstående som ska ha barn :))))) Bra o se jag är inte ensam :)))

  • Jovia

    lolll nu har jag uttalat mig fel .. jag VILL ha barn! Jag har gjort mitt andra inseminationsförsök idag! Vi får se hur det blir i 2 veckor :)

Svar på tråden Den ensamma vägen mot en regnbågsbebis