• Mia 794

Ni som är personlig assistent själva åt era barn

Har en fundering här.
    De föräldrar som själva är personlig assistent åt sina barn hur funkar det med just lön om erat barn är sjuk tex från skolan?
    Går föräldra rollen in eller jobbar man som vanligt?
    Tacksam för svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 13:27
    Även Lov fundera jag med på.
  • Svar på tråden Ni som är personlig assistent själva åt era barn
  • UlleGull41

Jag är personlig assistent åt min son som blir 16 år här i Mars, han drabbades av en förvärvad hjärnskda sommaren 2010. Nu jobbar jag mest kvällar, men skulle han vara och jag arbeta så har ahn ju fortfarande rätt till sin assistent. De är ju inte så att man ringer hans assistent och säger han är sjuk du behöver inte komma. Förmodar att du har ett yngre barn som du fortfarande kan vabba för, men jag skulle nog även där vara hemma som vanligt och gå som assistent åt honom.

• Mia 794
    Okej..ja alltså mitt barn har assistent i skolan och jag har hemma resterande tid.
    När det är lov går man in fulla dagar och jobbar hemma med barnet eller får man bara betalt för tider som är annars som skoldagar? Det är där jag inte riktigt hänger med.
  • UlleGull41

Men Mia 794 de beror ju helt och hållet på hur många timmar assistans ditt barn fått bevilljat från f-kassa. Min son har ju bevilljat hela dygnet med sovande jour. SÅ jag arbetar heltid och så har sonen 3 assistenter utöver det. Så våra pass ligger på 7-17 eller 17-7 och då johbbar jag alltid det sena passet. Delar de med en annan assistent. Så jag får ju betalt för den tid jag arbetar. Är ju likadant på lov ,tar någon av dem semester så sätts ju vikarie in. Så till och börja med så tror jag de är viktigt att du kollar upp antalet timmar.

Svar på tråden Ni som är personlig assistent själva åt era barn