• Anonym

svårt att blir brun på vissa ställen

Hej jag har svårt att bli brun på benen, har väl inte så mycket pigment där kanske? I övrigt har jag väldigt lätt för att bli jätte brun!

Har förstått att vissa smörjer sig med något som gör att man lättare/fortare eller vad det nu är ska bli brun? Kan detta hjälpa för mina ben och vad är det?

Annars är jag väldigt försiktig med solning då jag redan haft hudcancer en gång (är 35 år gammal) och en annan typ av cancer innan det. Men det känns inte kul att gå runt och vara jätte brun i övrigt förutom benen!

• Svar på tråden svårt att blir brun på vissa ställen
  • Anonym (que?)

Jag hade verkligen inte solat alls om jag hade den cancerhistoriken, för jag vill gärna få leva och se mina barnbarn.

Men du tycker alltså det är viktigare att vara brun om benen?

• Anonym
    Anonym (que?) skrev 2012-02-14 15:24:51 följande:
    Jag hade verkligen inte solat alls om jag hade den cancerhistoriken, för jag vill gärna få leva och se mina barnbarn.

Men du tycker alltså det är viktigare att vara brun om benen?
    Att sola är inte farligt om man gör det på rätt sätt, den hudcancern jag hade kom inte pga solbestrålning heller.
    Så att bli lite brun är ingen fara, man blir brun i skuggan och med solskyddsfator med
  • Primmeling

Skulle inte sola alls om jag haft cancer. Solar knappt ändå fast det är skitsnyggt att vara brun

• Anonym
    Primmeling skrev 2012-02-14 15:46:29 följande:
    Skulle inte sola alls om jag haft cancer. Solar knappt ändå fast det är skitsnyggt att vara brun
    Som jag skrev har de cancer sjukdomar jag har haft inte ett dugg ned solbestrålning alls att göra så jag kan jä,nställa mig med en som inte haft cancer MEN som jag skrev är jag försiktigt ändå MEN det är inte så kul när kroppen lätt blir brun bara jag promenerar men benen är vita, snyggt? NEJ!  och jag har en väldigt bra hud, alltså åt mörkare hållet, inte ljus hy eller hår!

Jag frågade efter en produkt inte efter era åsikter om att sola
  • Anonym

• Fia 28
    Anonym skrev 2012-02-14 16:30:52 följande:
    Men varför inte använda brun utan sol då? Sånnadär som gör det gradvis mörkare har finare nyans än de som blir rejält bruna direkt. Exempelvis Aco sun kissed eller vad den nu heter. 
    E det inte annars lite väl kallt att traska runt barbenat och sola nu?
  • Anonym

Jag blir brun på hela kroppen utom mina ben också! Låren kan bli bruna, men inte smalbenen! Frustrerande!

• Cheeses
    Anonym skrev 2012-02-14 20:01:12 följande:
    Jag blir brun på hela kroppen utom mina ben också! Låren kan bli bruna, men inte smalbenen! Frustrerande!
    samma här! Hatar det! Har även svårt att bli brun på underarmarna där alla andra alltid har så lätt för att bli bruna!
  • gullehjärtat

Mina lår blir aldrig bruna, magen är lite svår också. Funderar på om det har med fettet att göra? Haha.
    Finns kokos olja att smörja med innan solning. Men själv tycker jag inte den hjälper så mycket, så brun utan sol i sån lotion som ger färg gradvis är bättre :)

Svar på tråden svårt att blir brun på vissa ställen