• Sara 751

    Han vill inte ha barnet

    Jag har precis upptäckt att jag är gravid. Det var inte planerat men jag känner att jag vill behålla barnet. Pappan vill inte och han vägrar prata med mig om det. Han vill inte prata med mig överhuvudtaget. Vi har känt varandra sedan augusti men vi har inte ett riktigt förhållande. Han är rädd för att binda sig. Jag har äkta känslor för honom och skulle gärna bild familj även om det nu kom lite väl fort. Fast nu är jag ju redan gravid och jag kan inte tänka mig att göra abort. Jag är 31 år och pappan är 37 så vi är ju inge ungdommar direkt. Han säger att han är likgiltig inför det. Jag förstår inte. Det är ett litet liv som vi har gjort som växer inuti mig. Hur kan han vara likgiltig för det. Ta bort "det", säger han bara. Jag blir så ledsen då. Även om jag blir själv behåller jag barnet. Fast jag skulle verkligen vilja ha hjälp med att nå fram till barnets pappa. Försöka få honom att se saken ur lite andra perspektiv. Han verkar tro att det bara handlar om honom och att jag är elak som vill behålla barnet. 

  • Svar på tråden Han vill inte ha barnet
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Ni har en svår situation med ett stort gemensamt ansvar för barnet. Jag tror att ni behöver hjälp utifrån att prata om er situation, kanske var för sig, kanske gemensamt. Tveka inte att söka samtalshjälp. Det finns annars risk att ni fastnar och inte kommer vidare. Försök att glädja dig över barnet trots problemen.
    Hälsningar
    Gerd   

Svar på tråden Han vill inte ha barnet