• DuTrorAttDuVet

Vad göra med en väldigt gammal cykel?

Har en gammal cykel efter min gammelfarmor, vet att hon cyklade på den till jobb o så, så att den bör vara minst från 1930 men troligtvis (enligt min farfar) äldre... Vad göra med denna? Finns det en marknad för äldre cyklar? Kan den ha något värde? Farfar säger att det är skrot och om så är fallet gör jag om den o använder den, men tänkte att det borde kollas upp först :D

• Svar på tråden Vad göra med en väldigt gammal cykel?
  • viseversa

Oj oj oj nej du ska INTE göra om den. Är den i fint skick kan den vara värd stora pengar. Det finns absolut en marknad för detta!

• DuTrorAttDuVet

Det är en CRESCENT och den finns mellan Värmland och Närke :)

Fint skick kan ju diskuteras, den är relativt rostig och ena däcket går inte att pumpa, annars är den fin :) 

• viseversa
    DuTrorAttDuVet skrev 2012-02-14 17:19:04 följande:
    Det är en CRESCENT och den finns mellan Värmland och Närke :)

Fint skick kan ju diskuteras, den är relativt rostig och ena däcket går inte att pumpa, annars är den fin :) 
    tja att den är rostig är ju itne så underligt. Creshent är ett känt märke. Du kan antagligen sälja den. Kan du itne ta en bild och lägga ut i tråden. Min mamma älskar cyklar hon har en gammal huskvarna och den är det många som vänder sig om på stan kan jag säga. Finns MÅNGA som är väldigt intresserade av gamla antika fina cyklar.
  • DuTrorAttDuVet

får man göra det? det räknas inte som annons eller så?

• viseversa
    DuTrorAttDuVet skrev 2012-02-14 17:28:42 följande:
    får man göra det? det räknas inte som annons eller så?
    Nja jag menar inte att du ska sälja den här på fl. det är JAG som är nyfiken och vill se hur den ser ut. 
  • DuTrorAttDuVet
    viseversa skrev 2012-02-14 17:40:25 följande:
    Nja jag menar inte att du ska sälja den här på fl. det är JAG som är nyfiken och vill se hur den ser ut. 
    ok, ska försöka komma ner så fort som möjligt, antingen ikväll eller imorgon :)
  • viseversa

Ts jag skulle ta den till en cykelaffär som reparerar och säljer gamla cyklar och fråga om dom vet vad det är för cykel och vad det kan vara värd.

• DuTrorAttDuVet

tack, denna tråden hade jag glömt :P

Svar på tråden Vad göra med en väldigt gammal cykel?