Har du silverbestick??
Använder du dem eller ligger de i en låda? Eller vad? :)
Använder du dem eller ligger de i en låda? Eller vad? :)
Ja, i en låda :-P borde verkligenn använda oftare...
Mest i lådan. Dumt att inte använda oftare än jag gör
Min man har, och dom förvarar hans mamma i ett bankfack.. tycker det bara känns dumt och onödigt.. Varför inte använda? Han själv bryr sig inte..
Grabbarna: hahaha ånej hans mamma??:)
Vi har några silverteskedar som vi använder precis som övriga småskedar. Sen har jag några silver-dop-bestick som aldrig är använda, ligger i en låda bara.
Vi har och vi använder dom, till vardags vilket förfasar många :)
Ena sonen äter dock med vanliga för han tycker att dom gör att maten får ngn slags bismak. Dukningen blir så mycket finare och det känns på något vis roligare att äta köttbullar och makaroner med silverbestick.
Har inte, men hade jag haft hade jag använt de ofta! Eller åtminstone gjort en grej av att ex. använda de till helgerna.
Fattar inte varför man ska silverbestick och finservis om de enbart står och samlar damm i någon hylla...
Sen dör man och vad har man då haft för glädje av dem?
Använde dem förut till vardags, men fick ångest över att vi diskade dem i maskin eftersom vi inte orkade handdiska efter varje måltid. Nu ligger de huller om buller i en besticklåda uppe i ett köksskåp och används när vi har fest eller vid andra speciella tillfällen. Och om vi inte dukar utan kör buffé och sittning lite varstans får folk plocka själva ur en salig röra av förrätts- och varmrättsbestick; dessertgafflar och teskedar.
Det är trevligt, känns down key-lyxigt.
Riktiga silverbestick tror jag nu inte att så många har, men nysilverbestick har jag.
Det är väl i princip oundvikligt när man börjar ärva folk, men de ligger mest i en låda. Vill man skaffa antika kostar de inte många hundringar heller.