• gugeligu

Resetråd!

Det finns en aktiv thailandstråd vilket är kul, men vore roligt med en aktiv resetråd rent allmänt eftersom vi alla inte ska dit :) självklart kan man skriva om thailand med.
    Så vart är ni eller ska ni?

• Svar på tråden Resetråd!
  • Machapuchare

Är gärna med i en aktiv resetråd!

Grekland i juni blir det för oss.
    Fast först skidåkning i Dalarna nästa vecka

Varthän bär det av för er, TS?

• mamau

Hakar på!

Vi ska till Teneriffa 2 veckor i augusti. Tar med oss våra tre barn, då 9 år, 7 år och 8 månader. 

• cajsasmamma

Hänger med här mer än gärna

Som det ser ut på resefronten här så blir det solsemester julen 2012, sen så önskar man att man ska hinna med en långweekend med killen nu till våren och sen kanske någon resa med barnen till hösten.  

• gugeligu

Kul med lite fler :) Verkar som det är sommarn för er allihopa? cajsasmamma: vart vill ni åka på weekenden?
    Vi ska till Indien med våra två om 2 veckor, blir en långresa (som överstiger min restid utomlands totalt med rätt mycket)  

• Machapuchare
    gugeligu skrev följande:
    Vi ska till Indien med våra två om 2 veckor, blir en långresa (som överstiger min restid utomlands totalt med rätt mycket)  
    Spännande med långresa. Skall ni backpacka? Hur gör ni med boende?
  • Wicked113

Hänger på! :) Inget resmål bestämt ännu dock :P Vi vill göra en kortare resa under sommaren, gärna i Europa! Någon som har tips? :)

• gugeligu
    Wicked113 skrev 2012-02-16 08:22:37 följande:
    Hänger på! :) Inget resmål bestämt ännu dock :P Vi vill göra en kortare resa under sommaren, gärna i Europa! Någon som har tips? :)
    beror på vad ni vill göra. Jag tycker Makedonien är jätte vackert! så slår ett litet slag för det, men beror ju på vad ni vill göra :)
    Machapuchare skrev 2012-02-16 08:21:15 följande:
    Spännande med långresa. Skall ni backpacka? Hur gör ni med boende?
    Nja inte direkt. Vi kommer kanske åka runt lite men tänkte börja med en månad runt trivadrum. Vet inte riktigt vart än. Vi saknar boende just nu så försöker kolla omkring vad som finns för att bestämma på plats men vill veta att det finns i rimlig prisklass

• Wicked113
    gugeligu skrev 2012-02-16 11:37:58 följande:
    beror på vad ni vill göra. Jag tycker Makedonien är jätte vackert! så slår ett litet slag för det, men beror ju på vad ni vill göra :)

Nja inte direkt. Vi kommer kanske åka runt lite men tänkte börja med en månad runt trivadrum. Vet inte riktigt vart än. Vi saknar boende just nu så försöker kolla omkring vad som finns för att bestämma på plats men vill veta att det finns i rimlig prisklass
    Tack vilket bra förslag! :) vad gör man där? är det dyrt? vi vill nog ha en blandning av historia och "vanligt turistande" (dvs shopping och sevärdheter). vi är inte mycket för sol och badande...
  • gugeligu
    Wicked113 skrev 2012-02-16 11:53:44 följande:
    Tack vilket bra förslag! :) vad gör man där? är det dyrt? vi vill nog ha en blandning av historia och "vanligt turistande" (dvs shopping och sevärdheter). vi är inte mycket för sol och badande...
    Jag var där rätt kort, var i skopje och åkte upp till matka lake. väldigt vacker plats. det var rät billigt i skopje (betalade kanske 50 kr för en middag). 
    La upp lite bilder här i mitt album om du vill se (eller fler på http://atripineurope.blogspot.com/ men där är det från hela min resa)

Skopje:

Matka Lake:

• Machapuchare
    gugeligu skrev 2012-02-16 15:58:46 följande:
    La upp lite bilder här i mitt album om du vill se
    Vackert!
  • mammis96

Drar till new york med min tonåring, dom andra tre får stanna hemma Känner att jag behöver ge min stora lite ensamtid! Så en tripp till the big apple blir nog bra! :) Åker i maj och stannar där i 6 dagar!

• cajsasmamma
    mammis96 skrev 2012-02-17 13:25:05 följande:
    Drar till new york med min tonåring, dom andra tre får stanna hemma Känner att jag behöver ge min stora lite ensamtid! Så en tripp till the big apple blir nog bra! :) Åker i maj och stannar där i 6 dagar!
    Låter spännande och väldigt klokt att dra iväg med tonåringen
  • gugeligu
    mammis96 skrev 2012-02-17 13:25:05 följande:
    Vad ska ni göra där? Hur lång flygtid är det dit? Varit där för? Jag gissar att en tonåring ofta uppskattar en sådan stad :) Jag hade nog varit rätt förtjust i det iaf när jag var yngre (nu lockar inte usa alls).

Varit och ansökt om visum idag. inte alls så glatt. tog massa tid, var snordyrt. 
  • cajsasmamma
    gugeligu skrev 2012-02-16 07:37:33 följande:
    Kul med lite fler :) Verkar som det är sommarn för er allihopa? cajsasmamma: vart vill ni åka på weekenden?
    Missat din fråga !

Vet inte men jag vill till Rom eller Lissabon, någon storstad i alla fall eftersom man vill åka på en solsemester med 2 stycken töser.
  • gugeligu
    cajsasmamma skrev 2012-02-17 21:42:33 följande:
    Missat din fråga !

Vet inte men jag vill till Rom eller Lissabon, någon storstad i alla fall eftersom man vill åka på en solsemester med 2 stycken töser.
    Barcelona? storstad och går att bada :)
Svar på tråden Resetråd!