Hjälp! Ev mögel.
Jag behöver hjälp! Jag vet inte vart jag ska vända mig nu ang. våran lägenhet..
Vi har så vitt ögat kan se svartmögel i badrummet, vi har varit i kontakt med hyresvärden och det blev kostaterat fuktskadat och detta är för ett år sedan, ingenting har hänt så jag har kontaktat både hyresgästföreningen och miljökontoret men av dessa får jag bara svaret att de kan inte hjälpa mig.
Anledningen till att jag ej vill kontakta hyresvärden igen är en historia i sig men kort förklarat så anser dem att vi får skylla oss själva eftersom vi har tvättmaskin.
Vi har bott i lägenheten i 4 år och första dagen vi flyttade in fick vi vattenskada, denna tog ett halvår innan de började fixa den. Tydligen har ventilationen ej fungerat under de tre första åren vi bodde här (vet inte hur länge innan) antagligen därför tapeterna i hallen inte håller sig på plats. Nu säger de att ventilationen är okej men luften här inne säger en annan sak.. Vi har blivit behandlade som skit!
Nu till mitt problem, min son på snart 4 år har visat tendens på allergi från födseln, konstaterade mjölkprotein allergi och nu senaste året har han fått astma, proverna visar positivt för pälsdjurs allergi och mögel. Han har fått atopiskt eksem och han är sjuk ca 200 dagar per år..
Även jag är allergiker med atopiskt eksem och jag har samma pälsdjur, fukt och mögelallergi. Jag känner på kroppen att nått är fel här och har sagt det åt alla instanser jag kontaktat men det verkar som att ingen vill ta tag i saken!
Så, nu till mitt stora problem, vem, vad eller vilka kontaktar jag för att få en ordentlig genomgång av lägenheten?? Någon som är kunnig på mögel, fukt och ventilation här kanske som kan förklara åt mig?
Behöver verkligen hjälp!!
Hittade en sida som beskrev reaktioner man kan få av mögel (de i fet stil är de som jag eller sonen har)
sveda i ögonen rinnande eller kliande(stickande) näsa svullen nässlemhinna och hals röstförändringar och hosta ovanlig trötthet huvudvärk symptom från nervsystemet svullna halsmandlar svullna lymfkörtlar eksem