• Anonym (orolig)

Känner mig inte gravid i vecka 18!? Är rädd!

Hej! Det är så att jag är gravid i vecka 18 nu, och jag känner mig inte alls gravid! Inte överhuvudtaget. Har inte känt rörelser från barnet och har inga symptom alls förutom att magen har växt (fast när jag ligger ner så buktar det bara ut lite grann! Är jättesmal annars så tänker att det borde synas mer vid det här laget? Försöker känna efter, men nej, jag känner ingenting alls! Är mitt första barn och jag är superorolig, ska på rutinultraljudet nu på torsdag och är hur nervös som helst, tänk om det är något fel? Tänk om det värsta har hänt? Har sett knytet en gång innan i vecka 13 + hört hjärtat i vecka 15 om det spelar någon roll. Någon som känt såhär kring denna veckan och som det har gått bra för!? Försöker lugna mig, men blir mer nervös ju närmare torsdag det kommer. :(

• Svar på tråden Känner mig inte gravid i vecka 18!? Är rädd!
  • Anonym (orolig)

Någon!? :(

• WillhiamsMamma

Jag kände mig inte heller alls gravid när jag väntade sonen. Inte ens efter ul. Det va först när jag blev riktigt stor. Typ v 27-30. Om det är till ngn tröst. Håller tummarna för dig att allt är ok, vilket det säkert är :)

• Anonym

Om man har sett ett hjärta med ul så minskar risken rejält mycket för missfall..  Om du dessutom hört hjärtat i v. 15 så är nog allt okej..  Det är faktiskt inte alls ovanligt att det i perioder inte känns nåt alls. Det är ju också ditt första barn och du vet inte hur det ska kännas. Jag tycker du ska slappna av så ska du se att allt är okej på UL...

• Anonym (orolig)
    WillhiamsMamma skrev 2012-02-14 23:41:51 följande:
    Jag kände mig inte heller alls gravid när jag väntade sonen. Inte ens efter ul. Det va först när jag blev riktigt stor. Typ v 27-30. Om det är till ngn tröst. Håller tummarna för dig att allt är ok, vilket det säkert är :)
    Skönt att höra att det inte behöver vara tecken på att något inte står rätt till.. är bara så svårt att greppa att man har en liten bebis i magen, när man inte känner av något.. speciellt när jag kollat på bilder hur stort fostret är nu osv.. känns helt overkligt. Har alltid trott att man skulle känna så mycket att man är gravid.. :)
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-02-14 23:45:25 följande:
    Om man har sett ett hjärta med ul så minskar risken rejält mycket för missfall..  Om du dessutom hört hjärtat i v. 15 så är nog allt okej..  Det är faktiskt inte alls ovanligt att det i perioder inte känns nåt alls. Det är ju också ditt första barn och du vet inte hur det ska kännas. Jag tycker du ska slappna av så ska du se att allt är okej på UL...
    Okej.. skönt att höra. Ska försöka slappna av lite!
  • Elsa1981

Jag kände mig inte heller gravid i v 18. För hur ska man veta hur det "ska" kännas om man inte varit med om det förr. Innan RUL v 19 hade jag inte fått någon annan bekräftelse än positivt grav.test i v 5 och utebliven mens. Det kändes plötsligt mycket mer verkligt när man fått se ultraljudet. Då visste jag att jag inte bara inbillat mig alltihop. Insåg inte själv att jag fått mage som syns förrän typ v 26 eller nåt fast alla andra såg det långt tidigare. Du kommer nog känna bebisen snart. Jag tyckte det kändes som muskelryckningar först.

• Anonym (orolig)

Hej alla! Nu är jag nyss hemkommen från ultraljudet, allt såg jättebra ut och bebisen var väldigt aktiv så doktorn kunde knappt mäta för att den rörde på sig så mycket, hade tummen i munnen också, så sött! Sen såg man pungen jättetydligt så det är helt klart en liten pojke!! Jag är överlycklig!! :) tack för alla lugnande svar när jag var orolig! :)

• Anonym (orolig)

Och jag var tydligen i vecka 20 redan också!! så kan det gå :)

• iframtiden

Här är en till som inte känner ett smack och med trötthet och illamående som försvunnit. Men jag är inte orolig, är i v 18 och såg det senast på ultraljud för tre veckor sedan.

• Mars12

Jag kände mig inte alls gravid vid den tiden heller, jag tränade för fullt och fick inte mage innan v.24.. Dom första rörelserna kände jag i v.21... Mår fortfarande bra och inga vidrare symptom förutom att magen blivit större :) v.38 nu. Så du kan nog vara lugn :)

• Jag och mitt mammaliv

Jag väntar vårt andra och varken kände eller såg ngt förrän i v 22, nu i v 28 och folk tror mig knappt när jag säger det... Gått upp lika mkt nu som med första men de ligger helt olika uppenbarligen :)

Svar på tråden Känner mig inte gravid i vecka 18!? Är rädd!